A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

МОН ПІДТРИМУЄ ПУБЛІЧНИЙ ДІАЛОГ ПРО ЦИФРОВУ ІНКЛЮЗІЮ

Дата: 27.11.2020 09:02
Кількість переглядів: 27

Про нові можливості цифрової інклюзії, пошук рішень для людей з аутистичними розладами з використанням ІКТ та налагодження соціального партнерства для розвитку екосистеми альтернативної та додаткової комунікації йшлося сьогодні, 26 листопада 2020 року, під час пресконференції «Цифрова інклюзія: роль технологій у соціальній інтеграції людей з розладами спектра аутизму і порушеннями мовлення» за участю заступника Міністра освіти та науки України Артура Селецького.

Головною темою заходу стала презентація ініціативи щодо об’єднання зусиль на національному рівні широкого кола учасників. Її основні цілі: 

  • розвиток у суспільстві культури підтримки дітей та дорослих з розладами спектра аутизму;
  • забезпечення доступу до інструментів альтернативної додаткової комунікації усіх зацікавлених сторін, а не лише родин та освітян, які залучені до процесу реабілітації ментального здоров’я;
  • популяризація соціального підприємництва та залучення в якості співробітників або самозайнятих людей із розладами спектра аутизму. 

«Завдяки сучасним технологіям сьогодні існує багато способів, як можна допомогти здобувачам освіти з особливими освітніми потребами (ООП) адаптуватися до викликів та проблем, пов’язаних з їхнім станом:  спілкуватися, навчатися, розвивати таланти та повноцінно жити. МОН вже розроблено проєкт Порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з ООП у закладах та установах освіти, а також проєкт Наказу, яким передбачено включення до Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з ООП (зокрема осіб з розладами аутичного спектра), призначених для забезпечення альтернативної та додаткової комунікації», – зазначив Артур Селецький.

Під час пресконференції йшлося також про роль цифрових технологій у проєктах соціального партнерства бізнесу, експертної спільноти, державних інституцій, громадських організацій для підтримки ментального здоров’я протягом всього життя. 

«Підтримка не тільки дітей, але й дорослих із порушенням спектра аутизму, є дуже важливою. Діти з такими розладами мають доступ до освіти до 18 років, а що ж далі? Питання соціального підприємництва є досить актуальним у цьому напрямі, бо найкращий спосіб захисту таких людей та забезпечення їхньої інтеграції в суспільство – через залучення на виробництво», – наголосив Сергій Ніжинський, радник Віцепрем’єрки з питань міжурядової комісії Україна-Китай.

Крім того, учасники заходу обговорили наступні питання:

  • створення єдиного шаблону електронних вебресурсів для людей з ООП та його подальше впровадження;
  • роль університетів у становленні інклюзивного навчання у вищій освіті, зокрема залучення студентів до соціального супроводу та формування недискримінаційного суспільства;
  • універсальний дизайн інфраструктури будівель;
  • дистанційні послуги у сфері освіти та основні інструменти інклюзивного навчання.

Організаторами заходу виступили компанія ХУАВЕЙ УКРАЇНА та соціальне підприємство «ДивоГра».

Повне відео з пресконференції за покликанням.

Нагадаємо, в МОН триває громадське обговорення проєкту нової редакції Положення про спеціальну школу.

 

Посилання на перщоджерело: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-pidtrimuye-publichnij-dialog-pro-cifrovu-inklyuziyu


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора