A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

Поради та корисні розробки від практичних психологів ІРЦ № 1

Мамо, мені страшно

Мамо, мені страшно

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Іванна Савош

#UAразом

 

 


 

Сьогодні говоримо про надзвичайно важливу та актуальну тему - що має вміти дитина у віці від 1 до 3 років?

Кожен малюк - це маленький всесвіт, що розвивається у своєму темпі. Звичайно це індивідуальність зі своїми досягненнями та поразками, адже не все нам вдається з першого разу. Звичайно, всі батьки хочуть, щоб їх дитина раніше почала повзати, сидіти, ходити, говорити, розрізняти кольори, дотримуватись правил поведінки та володіти навичками самообслуговування. Особливо, коли в родині є старша дитина яка в цей вік вміла значно більше. Існують певні критерії розвитку дітей на які можна орієнтуватися, щоб краще розуміти актуальний розвиток дитини.


 




Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Анастасія Лисенко

#UAразом


Як я себе почуваю?

Як я себе почуваю? 

Розроблено з використанням матеріалів та платформи Canva

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська

#UAразом


Вправи для розвитку пам’яті та спостережливості

Вправи для розвитку пам’яті та спостережливості 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська

#UAразом


Допомога дитині, яка перебуває в стресі

Допомога дитині, яка перебуває в стресі 


Важливо вміти підбирати активності та ігри для дітей, які б ефективно повертали їх у комфортний стан та зафарбовували б зображену вище на схемі «ящірку» в зелений колір. Необхідно враховувати потребу дітей у спонтанності та грі та обирати відповідні способи, які б відповідали фізичному та психологічному віку. Дуже часто діти виглядають фізично дорослішими, ніж є їхні психологічні потреби. Різноманітні ігри цікаві як для малюків, так і для підлітків. Нам, дорослим, також буває цікаво погратися. Та не завжди для цього є час та можливості. Спільні з дітьми забавляння є найкращим способом розвинути прив’язаність та відрегулювати емоційний стан дитини.


Розроблено на сайті Canva (з використанням матеріалів порадника для батьків "Батьківські навички. Підтримка дітей у подоланні стресів").

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Як ви почуваєте себе сьогодні? 

Як ви почуваєте себе сьогодні? 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Типові помилки під час проведення занять з дітьми з освітніми труднощами

Типові помилки під час проведення занять з дітьми з освітніми труднощами 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Як запобігти проявам негативізму та істерикам у дітей

Негативізм і істерики у дітей 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Як розвивати емоційний інтелект дитини?

Як розвивати емоційний інтелект дитини? 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Про використання підказок

Про використання підказок 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


МЕТОДИКИ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ ТРИВОГИ ТА ТРИВОЖНОСТІ

МЕТОДИКИ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ ТРИВОГИ ТА ТРИВОЖНОСТІ 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Дитячі страхи

Дитячі страхи

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Про СДУГ

Про СДУГ 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Про виконавчі функції?

Що таке виконавча функція? 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чи можна підвищити IQ у дітей з аутизмом?

Чи можна підвищити IQ у дітей з аутизмом 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Множинний інтелект

Множинний інтелект 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Нічні жахи у дітей з РАС

Нічні жахи у дітей з РАС 

Фахівці (консультанти) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Аутостимуляції у дітей з РАС

Аутостимуляції у дітей з РАС 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


5 СПОСІБІВ ЯК ПЕРЕКОНАТИ ГІПЕРАКТИВНУ ДИТИНУ ВИКОНУВАТИ ВАШІ ПРОХАННЯ

5 СПОСІБІВ ЯК ПЕРЕКОНАТИ ГІПЕРАКТИВНУ ДИТИНУ ВИКОНУВАТИ ВАШІ ПРОХАННЯ 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Як навчати та підтримувати дітей з СДУГ під час онлайн-навчання

Як навчати та підтримувати дітей з СДУГ під час онлайн-навчання 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Про життя в умовах невизначеності. Як допомогти дітям?

Про життя в умовах невизначеності. Як допомогти дітям? 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Моторне планування

Моторне планування 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Аліна Степова


ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ДІТЕЙ З РДУГ

ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ДІТЕЙ З РДУГ

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Аліна Степова


Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Аліна Степова


Як розвивати нові інтереси у дітей з аутизмом

Як розвивати нові інтереси у дітей з аутизмом 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Вправи для зняття емоційного напруження

Вправи для зняття емоційного напруження

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


В чому різниця між диспраксією та дисграфією?

В чому різниця між диспраксією та дисграфією? 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Особливості зорової системи у дітей з РАС

Особливості зорової сфери у дітей з РАС

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Візуальний розклад. Який обрати?

Візуальний розклад 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


59 ігор і ідей для різних каналів сприйняття з дітьми 3-8 років

59 Ігор і ідей для різних каналів сприйняття з дітьми 3-8 років 


Чому дитина не виконує інструкції?

Чому дитина не виконує інструкції? 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Ігри та іграшки для дітей раннього віку з РАС

Ігри та іграшки для дітей раннього віку з РАС 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Навчання у природному середовищі (NET)

Навчання у природному середовищі (NET) 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова Аліна.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправляємо в умінні розрізняти й називати цифри, порівнювати їх, визначати кількість. Яскрава наочність допоможе дитині краще засвоїти матеріал. 


Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Афанасьєва Наталія


Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова Аліна.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Четвертий блок завдань для дистанційної корекційної роботи з особами з особливими освітніми потребами, який розробила фахівець (консультант) ІРЦ №1, Афанасьєва Наталія.


4 Блок


Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова Аліна (розроблено з використанням матеріалу С. Богданова, О. Залеської).



Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова Аліна


Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова Аліна


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Потрясіння, які переживає українське суспільство протягом останнього часу, вкрай складна політична та економічна ситуація, довготривале збройне протистояння породжують ряд негативних психологічних факторів, люди поводяться та почуваються по-різному. Але найбільш беззахисними та безпомічними є діти. Своєчасне виявлення порушень в емоційно-вольовій сфері та набуте вміння керувати емоціями у дитячому віці є однією з умов формування повноцінного члена суспільства у дорослому житті.

Більшість спеціалістів, які вивчають проблему навчання та виховання дошкільників та молодших школярів, наголошують на тому, що на цей момент все більше і більше зростає відсоток тривожних дітей та дітей, які відчувають різного характеру страхи.

Варто відрізняти тривогу від тривожності. Якщо тривога – це епізодичні прояви занепокоєння, хвилювання дитини, то тривожність є стійким станом.

Пропонуємо вправи, які допоможуть створити умови для того, щоб знімати у дітей емоційне і тілесне напруження й у такий спосіб долати страхи й знижувати тривожність.

Ігротерапія. Тема: профілактика тривожного стану дітей

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Дочинець Ольга


Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Афанасьєва Наталія



Пропонуємо Вам третій блок завдань для дистанційної корекційної роботи з особами з особливими освітніми потребами, який розробила фахівець (консультант) ІРЦ №1, Афанасьєва Наталія.


3 Блок завдань


 


 



Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова Аліна (українська адаптація Федорова Тетяна).



Як допомогти дитині впоратися зі своїми емоціями та почуттями? Найголовніше правило дати можливість проживати їх. Дозвольте дитині проявляти свої почуття: бути щасливим, радіти, сумувати, плакати, горювати. Це дає дитині можливість пережити ту ситуацію ті емоції, які відбуваються з нею. Пропонуємо підбірку вправ (розроблену з використанням матеріалу  С. Богданова, О. Залеської).

Фахівець(консультант)ІРЦ №1, Степова Аліна


Як підготувати дитину до вашого від’їзду? Сьогодні це одна з найактуальніших тем (матеріал розроблений з використанням методичного посібника "Психосоціальна підтримка в кризовій ситуації?" С. Богданов, О. Залеська).

Фахівець(консультант)ІРЦ №1, Степова Аліна



Пропонуємо Вам скористатись наступним блоком завдань для дистанційної корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, який розробила Афанасьєва Наталія.


2 Блок завдань


Існують однозначні докази, що діти можуть пережити біль втрати в оточенні любові й турботи. Найголовніше — слухати дитину. Якщо ми дійсно прислухаємося до дітей, вони розкажуть нам про все, що їм потрібно.

Нижче у формі пам'ятки ви знайдете основні рекомендації, як поводитися з дитиною, яка втратила близьку людину.

Матеріал розроблений з використанням методичного посібника "Психосоціальна підтримка в кризовій ситуації?" С. Богданов, О. Залеська.

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова А.С.


Шановні батьки та спеціалісти! Пропонуємо Вам скористатись блоком завдань для дистанційної корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, який розробила Афанасьєва Наталія.


Блок завдань



Приклад для Вас


Матеріал розроблений з використанням методичного посібника "Психосоціальна підтримка в кризовій ситуації?" С. Богданов, О. Залеська.
Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова А.С.


Стрес і тривога постійно супроводжують нас у воєнні дні, тому наше тіло відчуває постійну напругу. Будь-яка фізична активність допомагає знизити емоційну і фізичну напругу, розслабитися та краще відчути своє тіло.

Пропонуємо вправи для фахівців та батьків, які можна використовувати для індивідуальної та групової роботи з дітьми (матеріал розроблений з використанням методичного посібника "Психосоціальна підтримка в кризовій ситуації?" С. Богданов, О. Залеська).

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова А.С.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ігри та вправи онлайн (від Афанасьєвої Н.А.)

Інтерактивна гра "Знайди пару"

"Підбери пару"

"Розподіли предмети по групах"

"Який за кольором?"

"Овочі та фрукти"

Від Клок І.В.


Приклад завдань від практичних психологів ІРЦ №1 (Н. Афанасьєвої, А. Степової)


Добірка ігор від практичних психологів ІРЦ №1 (Н. Афанасьєвої, А. Степової)

Назви одним словом

Знайди овоч


Розвиток пам’яті у дітей дошкільного віку


Використання казкотерапії у роботі з дошкільнятами


Навчаємось та розвиваємось весело!

Форма предметів є однією з основних властивостей, яка надає дитині уявлення про навколишній світ. Знання фігур необхідне для розвитку логічного, просторового мислення та розвитку математичних здібностей. Тому для батьків і педагогів є дуже важливим вчасно почати знайомство дитини з геометричними фігурами. У віці 2-3 років малюк вже готовий до вивчення простих форм як круг, квадрат, трикутник, прямокутник, ромб та овал, а наша дидактична гра «Геометричні фігури» допоможе вам у процесі навчання. Веселі та яскраві ігрові завдання з назвами геометричних фігур допоможуть запам’ятати як виглядає кожна фігура, а також навчать відрізняти їх. Щоб нові знання легко засвоювалися і у дитини не виникала плутанина, почніть навчання з якоїсь однієї форми, і тільки після того, як малюк добре її запам’ятає переходьте до вивчення наступної форми.

Бажаємо успіхів у навчанні!
(Фахівці ІРЦ №1: Н. Афанасьєва, С. Козак)

Геометричні фігури


Ігри вдома від практичних психологів ІРЦ №1 (Н. Афанасьєвої, А. Степової)

Назви одним словом

Овочі


Поради від практичних психологів ІРЦ №1

Афанасьєва Н., Степова А.

Багато дітей із розладами спектру аутизму добре навчаються візуально, їм подобаються соціальні історії.

Соціальні історії – це представлення певної ситуації, події або діяльності у короткому описі, який включає інформацію, що можна очікувати в такій ситуації і чому. Така історія допомагає дитині зрозуміти, що можна побачити або пережити в якомусь конкретному випадку. Вона допоможе дитині навчитись правильній поведінці на дитячому майданчику, в магазині, у лікарні, у садочку або школі, а також в багатьох інших ситуаціях, в які дитина може потрапити. Це можуть бути різноманітні історії, які навчать «як і коли мити руки», «як пояснити, що мені боляче», «що робити коли я злюсь» і багато іншого.

Як соціальні історії допомагають дітям?

  • Соціальні історії надають інформацію буквально, дуже конкретно, що може поліпшити розуміння дитиною раніше неоднозначних і складних для нього/неї ситуацій;
  • Соціальні історії допомагають зрозуміти послідовності (що за чим йде) і виконання діяльності (планування і організація);
  • Надають інформацію про те, що може статися в конкретній ситуації;
  • За допомогою соціальних історій Ви можете допомогти структурувати поведінку і спосіб мислення дитини, і знизити рівень його тривожності. 

Приклад соціальних історій від практичних психологів ІРЦ (Афанасьєвої Н., Степової А.) - Посилання 

https://www.liveworksheets.com/search.asp?content=%D0%94%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B5+%D1%87%D0%B8+%D0%BF%D0%BE%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%BE

Соціальна Історія "Вдягаємо маску"


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата: від до Скинути

Як розвиваються діти у віці від 1 до 3 років

 Сьогодні говоримо про надзвичайно важливу та актуальну тему - що має вміти дитина у віці від 1 до 3 років? Кожен малюк - це маленький всесвіт, що розвивається у своєму темпі. Звичайно це індивідуальність зі своїми досягненнями та поразками, адже не все нам вдається з першого разу. Звичайно, всі батьки хочуть, щоб їх дитина раніше почала повзати, сидіти, ходити, говорити, розрізняти кольори, дотримуватись правил поведінки та володіти навичками самообслуговування. Особливо, коли в родині є старша дитина яка в цей вік вміла значно більше. Існують певні критерії розвитку дітей на які можна орієнтуватися, щоб краще розуміти актуальний розвиток дитини.

09:25 14.12.2023

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора