A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

Поради та корисні розробки від соціального педагога ІРЦ №1

 

Розроблено з використанням матеріалів та платформи Canva

Фахівець (консультант) ІРЦ №1,Світлана Скаковська

 


Фото без опису


Дорослі рідко серйозно сприймають дитяче малювання, вважаючи його звичним способом розважити дитину. Однак психологи довели, що саме зображувальна діяльність посідає важливе місце у психічному розвитку дитини та містить у собі глибокий психологічний зміст. Видатний психолог Лев Виготський розглядав дитячий малюнок як унікальну цінність, своєрідний «зліпок почуттів».


Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Скаковська Світлана.


Фото без опису


Дидактична гра розширює кругозір, розвиває логіку, вчить групувати предмети за певною ознакою. У грі хтось або щось з явною відмінністю від інших елементів набору. Потрібно визначити найсуттєвішу ознаку, загальну для всіх об’єктів, крім одного.


Дидактична гра «Знайди зайве»

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Скаковська Світлана.


Фото без опису


Мета: Розвивати вміння складати прості речення, за допомогою дієслів та іменників. Виховувати зосередженість, розвивати асоціативне мислення, зв'язне мовлення, пам'ять.

Дидактична гра на розвиток мовлення "Склади речення"


Фото без опису


Питання про те, ким буде дитина в майбутньому хвилює мам і тат з народження малюка. Вони вдивляються у ще маленьке личко і намагаються зрозуміти на кого немовля буде схоже, що йому буде подобатися. Коли дитина дорослішає їй починають ставити запитання «Ким ти хочеш стати?» та «Ким бажаєш працювати?». Дитина, яка раніше з цим не стикалася, лякається такого натиску і губиться у різноманітному світі професій. Обрати з моря професій ту саму, єдину і неповторну, буває дуже не просто. Здається, ти цікавишся усім: історичними розкопками та польотами в космос, науковими новинками та чудернацькими малюнками на сусідньому будинку. А як сильно ти любиш політати у хмарах, і описати складно. Пропоную трішки розважитися та повідгадувати дитячі загадки про професії. Виконання завдань сприятиме знайомству дітей зі світом професій, а також розширюватиме кругозір та розвиває абстрактне мислення, кмітливість. Загадки інтригують дітей та стимулюють їхню фантазію!

Дидактична гра "Відгадай професію"


Фото без описуРозвиток логічного мислення – це дуже важливий та необхідний процес. Логічне мислення – це перш за все, це здатність мислити чітко та послідовно, не допускаючи протиріч у міркуваннях, і вміння знаходити логічні помилки.

Чому важливе логічне мислення? Тому, що воно приводить до правильного рішення без допомоги інтуїції та досвіду. Роблячи помилки та навчаючись на них, ми опановуємо правила логічного мислення й користуємось ними щодня. Це так звана інтуїтивна логіка, неусвідомлене використання законів логіки. Якщо постійно тренувати логічне мислення у дітей дошкільного віку, то можна навчити їх виділяти головне, порівнювати, аналізувати, класифікувати, зіставляти, знаходити ознаки подібності та відмінності в предметах, явищах, робити висновки, висловлювати своє ставлення до прочитаного чи прослуханого. Чим краще розвинута логіка, тим успішнішою може стати дитина. Активно розвиваючи логічне мислення, в майбутньому дитина з легкістю зможе зробити аналіз навколишньої дійсності, виявляти важливі моменти з великого обсягу інформації, розуміти причини та наслідки різних подій.

Логіка. Заняття 1

Логіка. Заняття 2

Логіка. Заняття 3

Логіка. Заняття 4

Логіка. Заняття 5

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Скаковська Світлана


Фото без опису


Онлайн-заняття фахівця (консультанта) Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району м. Києва. Платформа Zoom.

«Мур-мур-терапія»

Мета: зняття напруги, розвиток творчої уяви, розвиток зорового сприймання, фантазії, творчих здібностей, навичок малювання та розвиток дрібної моторики. Мистецтво – це чудова можливість для малюка «відкритися», поділитися своїми емоціями та страхами. Арт-терапія допомагає віднайти душевну гармонію. Сьогодні ми малювали такого маленького котика. Адже котиків усі люблять, особливо дітки! Вони заряджають позитивом, енергією та підіймають настрій. Намалюйте з дитинкою такого котика та заряджайтеся позитивною енергією!

 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Скаковська Світлана


Фото без опису


Онлайн-заняття фахівця (консультанта) Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району м. Києва. Платформа Zoom. 

"Барвистий содовий вулкан"

Мета: експериментально-дослідницька діяльність сприяє формуванню у дітей пізнавального інтересу, розвиває спостережливість, розумову діяльність, розвиває мислення, логіку. Починаємо! Беремо банки або склянки, різного кольору фарби, миючий засіб для посуду, оцет, соду. На таці встановіть баночки. У ємність влийте миючий засіб, потім додайте фарбу, гуаш або інший барвник, соду. Все ретельно перемішайте. Потім вливаємо оцет, що викличе реакцію нейтралізації і, власне, виверження вулкана. Будьте готові до того, що сода, оцет скоро в будинку закінчаться, тому що діти обожнюють експериментувати. Це швидко і весело!

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Скаковська Світлана


Онлайн-заняття фахівця (консультанта) Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району м. Києва. Платформа Zoom.

"Веселе кольорове слоненя"

Мета: зниження тривожності, емоційного напруження, стресу, розвиток зорового сприймання, фантазії, творчих здібностей, навичок малювання та дрібної моторики. Веселий маленький слоник наповнює позитивними емоціями та підіймає настрій! Створіть свого веселого слоника!

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Скаковська Світлана


Фото без описуОнлайн-заняття фахівця (консультанта) Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району м. Києва. Платформа Zoom.

Музикограма на музичну композицію «Турецький марш» В. А. Моцарта

Мета: вчити дитину уважно слухати музику, відчувати зміну куплетів, розвивати музичний слух, дрібну моторику, увагу.

     


Фото без опису

Музично-дидактична гра для дітей середнього дошкільного віку.
Музикограма до пісні "Ми маленькі квіточки"
 (муз. В.В. Лисенко, сл. Г.В.Лисенко)».

Мета: розвивати у дитини не лише відчуття ритму, а й поєднувати в собі три основних складових: активізувати увагу дитини до слухання музичного твору, зосереджуватися на ритмічному малюнку твору  за допомогою рухової активності пальчиків.

Хід гри:
1.Дитина уважно слухає пісеньку.

2.Разом з  дитиною повільно проплескуємо мелодію пісні.

3.Готуємо музикограму. Проспівуючи в слух пісню, дитина повільно веде пальчиком по музикограмі.

4.Після цього – разом намагаємось виконати пісеньку по музикограмі під музичний супровід.

Через музику ми можемо впливати на середовище в якому знаходимось і принести у свою домівку часточку радості, гарного настрою й тепла!

Розробка схеми-малюнка музикограми: фахівець (консультант) Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району м. Києва Скаковська С.В.


Фото без опису

Онлайн-заняття фахівця (консультанта) Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району м. Києва. Платформа Zoom.   

 Портрет "Бойового гусачка"  

Усі, мабуть, чули про наших бойових гусачків. На нашому занятті ми спробували долати страх та тривогу, пограли в казку і намалювали бойового гусачка-захисника.
Алгоритм казки дуже простий:
1. Проговоримо страх, який дитині заважає, а потім нехай бойовий гусачок допоможе нам його подолати. Як саме це зробити, питаємо в дитини. 
2. Можна розіграти сюжет чи зробити будь-яку творчу дію з образом страху. Наприклад, ось варіант: взяти страх у полон та покласти його в мішечок з паперу. Але краще запропонувати  дитині створити свій сценарій розвитку подій. "Твій страх бойовий гусачок використає для сміливості." 
Варто вислухати дитину  та мінімізувати свій вплив у творчий процес. 
(Терапевтична вправа від Вікторії Назаревич "Оживляємо з дітьми сучасні легенди війни").

Посилання:https://www.facebook.com/nazarevich.v.v/posts/5339692659426766


Поради від соціального педагога ІРЦ №1


Фото без опису

Презентація фахівця (консультанта) Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району м. Києва Скаковської С.В 
Вчимося підбирати співзвучні слова усно за картинками. Знайдіть риму, що «заховалась» у самому предметі. Такі творчі ігри стимулюють  розумову активність дитини та розвивають творчу фантазію. Спробуйте придумати з дитиною схожі речення самостійно. 
Успіхів і гарного настрою!

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора