Компетентні вчителі, комфортні приміщення, відсутність гуртків і низька інклюзивність: діти, батьки та вчителі оцінили “якість шкіл”
74% опитаних учнів і учениць вважають, що в їхньому закладі освіти працюють компетентні педагоги. Водночас найнижче підлітки оцінюють забезпеченість своїх шкіл секціями й гуртками (47%).
Такі дані отримали в благодійному фонді savED під час дослідження “Війна та освіта. Два роки повномасштабного вторгнення”, яке відбулося у 2022-2023 навчальному році.
Про це редакції “НУШ” повідомили автори опитування.
Докладніше ознайомитися з результатами дослідження можна за посиланням.
Загалом, в опитуванні взяли участь 1 397 учнів і учениць (від 14 років), 1 288 батьків, 1 141 педагог і педагогиня, 146 представників і представниць адміністрацій шкіл (зі 120 закладів освіти), 64 представники органів місцевого самоврядування з 7 областей України:
- Дніпропетровської;
- Запорізької;
- Київської;
- Миколаївської;
- Сумської;
- Харківської;
- Чернігівської.
Під час опитування респонденти й респондентки всіх груп мали оцінити відповідність своєї школи низці критеріїв “якісного закладу освіти”, серед яких:
- компетентні вчителі;
- гарна матеріально-технічна база;
- доброзичливість учителів до учнів;
- наявність різних гуртків і секцій;
- можливість отримати необхідні знання;
- гарна атмосфера між учителями й адміністрацією;
- гарна атмосфера між адміністрацією та ОМС;
- комфортні приміщення;
- надання завдяки освіті впевненості в реалізації планів;
- гарна атмосфера між учнями;
- гарна атмосфера між учителями;
- наявність усього необхідного для дітей з ООП.
Так, на думку більшості батьків (78%) заклади освіти, де навчаються їхні діти, мають достатньо комфортні приміщення. Однак лише близько третини з них впевнені, що школи повністю або задовільно забезпечені всіма необхідними матеріалами для дітей з особливими освітніми потребами (39%).
Педагоги, згідно з даними дослідження, вважають, що їхні школи найбільше відповідають критеріям:
- доброзичливе ставлення вчителів до учнів – 97%;
- у школі можна отримати необхідні знання – 97%.
Найнижче освітяни оцінили забезпеченість закладів освіти гуртками й секціями. Лише 66% респондентів відповіли, що школа має достатню їх кількість.
Серед представників адміністрації закладів освіти 100% опитаних впевнені, що їхні школи надають учням і ученицям усі необхідні знання. 99% респондентів також відзначили компетентність педагогів шкіл і їхнє доброзичливе ставлення до учнівства.
Щоправда, адміністрація, як і батьки, найнижче оцінює рівень інклюзивності закладів освіти (65%).
Крім того, відповідно до результатів дослідження, представники органів місцевого самоврядування найбільше задоволені стосунками з керівниками й адміністрацією шкіл, а найменше – матеріально-технічною базою.
Джерело: НУШ