Інформація щодо проходження комплексної оцінки
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва
Шановні батьки!
Прийом заяв на комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку відбувається у вівторок з 13:00 до 16:30 та у п'ятницю з 8:30 до 12:00
Для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини необхідно надати:
- письмову заяву батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі заява) та/або її особисту заяву (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки;
- письмову згоди на обробку персональних даних дитини;
- документи, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
- свідоцтво про народження дитини;
- індивідуальну програму реабілітації дитини з інвалідністю ( у разі інвалідності).
У разі, коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, додаються:
- психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу;
- зошити з рідної мови, математика, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки, інші творчі роботи дитини;
- документи щодо додаткових обстежень дитини.
У разі, коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до центру подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку згідно з індивідуальною програмою розвитку.
Комплексна оцінка проводиться фахівцями інклюзивно-ресурсного центру індивідуально за такими напрямами:
- оцінка фізичного розвитку дитини;
- оцінка мовленнєвого розвитку дитини;
- оцінка когнітивної сфери дитини;
- оцінка емоційно-вольової сфери дитини;
- оцінка освітньої діяльності дитини.
Соціальна історія "Як я пройшов комплексну оцінку"
Зазвичай невідомі, нові ситуації викликають у дітей і у дорослих людей, тривогу та страх. Перед походом до лікаря батьки зазвичай пояснюють дитині що буде відбуватись аби заспокоїти.
Проходження комплексної оцінки в ІРЦ - нетипова ситуація, вона не зустрічається часто в житті і навіть дорослі не знають як пояснити дитині що буде відбуватись. Щоб знизити рівень тривоги дитини та забезпечити комфортну взаємодію з фахівцями, пропонуємо переглянути разом з дитиною соціальну історію, в якій ми детально описали кожен етап.
Правила роботи із соціальними історіями:
1. Ознайомте дитину зі змістом історії за картинками (це можуть бути реальні фото або схематичні зображення).
2. Проговоріть послідовність зображених картинок та можливих дій.
3. Пропонуйте дитині соціальні історії в той час, коли вона спокійна.
4. Використовуйте доступне для дитини мовлення.
5. Переглядайте історію так часто, як необхідно дитині.
Ефективність і універсальність метода «Соціальні історії» дає можливість вирішувати як соціальні, так і комунікативні завдання.
Для покращення соціалізації та формування комунікативних навичок можна використовувати метод Соціальних історій Керол Грей (Carol Grey).
Соціальна історія на комплексну оцінку автор: Шамсудінова Людмила.