A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

Поради для педагогів та батьків

Фото без опису


Розроблено з використанням матеріалів онлайн-інструменту Canva

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Як скласти психолого-педагогічну характеристику на дитину

Як скласти характеристику на дитину 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Іванна Дятел


Інклюзивно-ресурсний центр: навіщо, для кого, як звернутися?

Інклюзивно-ресурсний центр 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Іванна Дятел


Організація корекційно-розвивального предметно-просторового довкілля

Організація корекційно-розвивального предметно-просторового довкілля 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Супровід сім'ї в рамках раннього втручання. Сенсомоторний розвиток дитини першого півроку життя.

 

РАННЄ ВТРУЧАННЯ автор: ІРЦ No1 Голосіївського району м. Києва

 

Фахівці (консультанти) ІРЦ №1: Ольга Дочинець, Анна Юрчук, Світлана Козак, Людмила Шамсудінова.

 

Визначення І рівня підтримки

Визначення І рівня підтримки 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Безпечний та зручний домашній простір для дитини з інвалідністю 

Безпечний та зручний домашній простір для дитини з інвалідністю 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська

Розроблено на сайті Canva (з використаням порад батькам і фахівцям "Набута інвалідність дитини")


Фото без опису


Дім – це фортеця кожної сімʼї, це осередок безпеки, захищеності, місце перепочинку, сили, підтримки. Це - не лише стіни та стеля, це ще і внутрішній стан "я вдома". А особливо сьогодні, коли це відчуття таке крихке.

Знайдіть трохи часу та простору, щоб зупинитися та поміркувати разом із дітьми про це важливе поняття «дім».


Про дім

Дім 

Розроблено з використанням матеріалів та платформи Canva

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Фото без опису


Розроблено з використанням матеріалів та платформи Canva

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська 


Фото без опису


Розроблено з використанням матеріалів та платформи Canva

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Фото без описуРозроблено з використанням матеріалу та платформи Canva

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Фото без опису


Карти думок (або ментальні карти) активно поширюються через те, що їх легко розуміти. Їх використовують не тільки для особистих мозкових штурмів, а й для візуального представлення своїх ідей. За допомогою карти думок можна структурувати всю інформацію у своїй голові і легко знаходити нові ідеї. 

Використання карт думок - техніка візуалізації мислення, за допомогою якої можна краще і ефективніше обробити інформацію. 

Технологія використовується для:

  • Фіксації інформації. Ментальні карти - зручна форма запису даних, що дозволяє навіть при великому об'ємі уявити їх в зручній формі.
  • Запам'ятовування інформації. Коли записуєш щось, тим паче складаєш це у вигляді карт - це автоматично відкладається в голові.
  • Легкий доступ до інформації. Дані, записані у вигляді ментальних карт, легко згадати, навіть кинувши на них лише один погляд.
  • Аналіз інформації. Ментальна карта побудована таким чином, що дозволяє побачити раніше не помічені зв'язки між її частинами, дрібні деталі, що буває дуже цінно при прийнятті рішень (enigma.ua). 

Пропонуємо Вам приклад такої карти для організації діяльності педагога.

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська

#UAразом


Фото без описуОволодіння мистецтвом виховання

Оволодіння мистецтвом виховання: 

Розроблено з використанням матеріалів та платформи Canva

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Поведінка в класі

Поведінка в класі 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська

#UAразом


Фото без опису


Розроблено на сайті Canva

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська

#UAразом


Фото без описуФото без опису


Розроблено на сайті Canva

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська

#UAразом


Фото без описуФото без опису


(розроблено з використанням матеріалів та платформи Canva)

 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська

#UAразом


Фото без опису


Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська 

(розроблено з використанням матеріалів та платформи Canva).

#UAразом


Фото без опису


Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська 

(розроблено з використанням матеріалів та платформи Canva).

#UAразом


Фото без опису

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська

#UAразом


Фото без опису

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська

#UAразом


Як вчитися вдома

Як вчитися вдома 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Мова прийняття

Мова прийняття (розроблено з використанням матеріалів порадника для батьків "Батьківські навички. Підтримка дітей у подоланні стресів" та на платформі Canva).

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Фото без опису


Розроблено з використанням матеріалів та платформи Canva

Фахівець (консультатн) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Фото без опису


Розвиток самооцінки у дитини починається з самого народження. Важливо пам’ятати, що в дитинстві самооцінка дитини ще дуже нестабільна. Величезне значення має оточення. Маленька людина ще нічого не знає про себе. Вона бачить ставлення батьків, чує, що вони говорять, як коментують дії, реагують на вчинки, проявляють емоції, висловлюються.

Тому саме батьки повинні ставити кордони й окреслювати їх: підтримувати, підбадьорювати, пояснювати, як правильно.

 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


ПРИВ’ЯЗАНІСТЬ У ЖИТТІ ДИТИНИ

ПРИВ’ЯЗАНІСТЬ У ЖИТТІ ДИТИНИ 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Батьківські навички

Батьківські навички

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Особливості функціонування інклюзивно-ресурсних центрів у період воєнного стану

Особливості функціонування інклюзивно-ресурсних центрів у період воєнного стану 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Дистанційне навчання для осіб з особливими освітніми потребами

Дистанційне навчання для дітей з ООП

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Щодо змісту освітньої діяльності спеціальних закладів загальної середньої освіти

Щодо змісту освітньої діяльності спеціальних закладів загальної середньої освіти 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


 

 

 

 

Нормативні документи щодо організації навчання осіб з ООП

Нормативні документи щодо організації навчання осіб з ООП

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва


Щодо мережі спеціальних закладів освіти

Щодо мережі спеціальних закладів освіти 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська


Дистанційна форма навчання /в умовах сьогодення/

Дистанційна форма навчання /в умовах сьогодення/ 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Наталія Афанасьєва

#UAразом


Організація освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році

Організація освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році 


Організація навчання у закладах дошкільної освіти 

 

 

 

 

 

Організація навчання у закладах дошкільної освіти 


ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД. КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ І ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМ

ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД. КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ І ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМ 


Таблиця для оцінки розвитку дітей до 3 років «Червоні прапорці»

Перевірте розвиток своєї дитини!


 ВИДИ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ВИДИ НАВЧАЛЬНО- ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Фахівець (консультант) ІРЦ №1


Фото без опису

Ми підготували для Вас правила класу, які Ви можете використовувати у своїй роботі.Розроблено з використанням матеріалу та платформі Canva.


Правила класу

Правила класу

#UAразом


ВСТАНОВЛЕННЯ ПРАВИЛ У КЛАСІ

ВСТАНОВЛЕННЯ ПРАВИЛ У КЛАСІ 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1


РОЛЬ УЧИТЕЛЯ У ФОРМУВАННІ ПСИХОЛОГІЧНО БЕЗПЕЧНОГО СЕРЕДОВИЩА

РОЛЬ УЧИТЕЛЯ У ФОРМУВАННІ ПСИХОЛОГІЧНО БЕЗПЕЧНОГО СЕРЕДОВИЩА 


ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА

ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА 

 

 

 

 

 

 

 

 


Універсальний дизайн у навчанні

Pastel Blue and White Illustration Group Project Education Presentation 

Фахівець (консультант) ІРЦ №1

#UAразом


Фото без опису

Першоджерело: https://mon.gov.ua/ua/prosto-pro-inklyuzivnu-osvitu/infografiki


Фото без описуПершоджерело: https://mon.gov.ua/ua/prosto-pro-inklyuzivnu-osvitu/infografiki


Що таке інклюзивне навчання?

Фото без опису

Інклюзивне навчання — система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

 Інклюзивне навчання ґрунтується на таких принципах:

  • кожна дитина має право на освіту;
  • кожна дитина має унікальні особливості, інтереси, здібності та навчальні потреби;
  • освітні програми мають брати до уваги широке різноманіття характеристик і потреб дітей;
  • діти з особливими освітніми потребами повинні мати доступ до навчання у звичайних освітніх установах;
  • школи, дитячі садки та інші заклади освіти зобов’язані створити умови навчання, що забезпечують потреби дитини;
  • звичайні заклади освіти є найбільш ефективним методом навчання з точки зору забезпечення потреб дитини, протидії дискримінації та розподілу державних коштів.

Першоджерело: https://mon.gov.ua/ua/prosto-pro-inklyuzivnu-osvitu


ПАМ’ЯТКА


ШАНОВНІ БАТЬКИ!


  • Дитині з особливими освітніми потребами варто постійно приділяти батьківську увагу та підтримку. Навчання такої дитини загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві потребує часу, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.
  • Пам’ятайте, що особливості поведінки дитини з особливими освітніми потребами в кожному конкретному випадку зумовлені певними причинами: проблемами під час вагітності, ускладненням під час пологів, психосоціальними причинами (стиль виховання в сім’ї).
  • Усвідомте, що виховання та навчання дитини з особливими освітніми потребами – це довготривалий, складний процес, що потребує Вашого уміння, терпіння, знання.
  • Навчіться давати  інструкції: вони повинні бути короткими, не більше 3 – 4 слів. В іншому разі дитина просто «виключиться» і не почує Вас.
  • У взаєминах з дитиною не допускайте «вседозволеності», інакше дитина буде маніпулювати Вами. Чітко визначте і обговоріть з дитиною, що можна, а що не можна робити вдома, в школі, в садочку.
  • Для підняття самооцінки, віри дитини в свої можливості – хваліть її за успіхи і досягнення, навіть, якщо вони незначні.
  • У повсякденному спілкуванні з дитиною з особливими освітніми потребами уникайте різких заперечень, тому що такі діти є імпульсивними і відразу ж відреагують на заборону непослухом або вербальною агресією. В цьому випадку треба говорити з дитиною спокійно і стримано, бажано дати можливість вибору для малюка.
  • Разом з дитиною визначте систему заохочень і покарань за хорошу і погану поведінку. Визначте систему правил поведінки дитини в садочку, в школі, вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.
  • Старанно, своєчасно виконуйте побажання і завдання педагогів. Не нехтуйте порадами педагогів щодо необхідності консультування та лікування у лікарів – фахівців.
  • Намагайтеся щоденно закріплювати завдання, по можливості, в ігровій формі. Допомагайте дитині, але не виконуйте завдання за неї.
  • Якщо дитина втомилася – дайте їй невеликий відпочинок, або займіть її іншою діяльністю.
  • Не вимагайте від дитини більше, ніж вона може.
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Дата: від до Скинути

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора