Асистент вихователя в садочку: основні вимоги до кандидата й функції фахівця під час роботи
Щоб стати асистентом чи асистенткою вихователя / виховательки в закладі дошкільної освіти, претендент (-ка) повинен (-на):
- мати педагогічну освіту або вищу освіту й професійну кваліфікацію;
- добре знати державну мову;
- мати моральні якості та стан здоров’я, які дають змогу успішно виконувати професійні обов’язки.
Крім того, на відміну від асистента учня, асистент вихователя є педагогічним працівником, якого призначає на посаду керівник ЗДО.
Про це розповіли в Міністерстві освіти і науки України.
Однією з основних функцій асистента / асистентки є організаційна. Під час свої роботи такий фахівець:
- допомагає в організації освітнього процесу в групі з інклюзивним навчанням;
- надає допомогу дітям з ООП в організації робочого місця;
- проводить спостереження за дитиною з ООП й фіксує її результати в спеціальному щоденнику;
- допомагає вихованцям з ООП концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції й самоконтролю дитини;
- бере участь у забезпеченні здорових і безпечних умов навчання, виховання й розвитку дітей.
Не менш важливою є й навчально-розвиткова й виховна діяльністьасистента / асистентка вихователя в ЗДО. Зокрема, вона передбачає
- виконання освітньої програми для досягнення дітьми результатів навчання й формування компетентностей;
- забезпечення єдності навчання, виховання й розвитку дітей;
- надання освітніх послуг, спрямованих на задоволення особливих освітніх потреб дітей;
- розроблення індивідуальних завдань і матеріалів для дітей з ООП;
- адаптацію чи модифікацію (якщо потрібно) матеріалів для занять (відповідно до індивідуальної програми розвитку дитини);
- сприяння соціалізації вихованців з ООП;
- виявлення й розкриття здібностей і талантів дітей.
Крім того, асистент / асистентка вихователя під час роботи з дітьми, які мають ООП, здійснює діагностичну функцію, тобто бере участь у вивченні особливостей їхніх розвитку й діяльності, визначенні сильних і слабких сторін та потенційних можливостей. Після чого, фахівець / фахівчиня долучається до розроблення індивідуальної програми розвитку дитини й здійснює прогноз щодо досягнення нею визначених цілей навчання (прогностична функція).
Крім дітей і колег у ЗДО, асистенти / асистентки вихователів активно взаємодіють з батьками й фахівцями інклюзивно-ресурсного центру. Що, зокрема, й передбачає консультативно-комунікативна функція.
Титульне фото: freepic.com
Джерело: НУШ