A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

4 техніки, які допоможуть дитині заспокоїтися під час повітряної тривоги

Дата: 09.09.2024 08:59
Кількість переглядів: 91

Фото без опису


Практиками самодопомоги для дітей, яким складно опанувати хвилювання в укритті під час повітряної тривоги, поділилися в МОЗ. Кожна з 4-х технік підійде для дітей різних вікових категорій.

Дихальна техніка “Долонька”

Найліпше застосовувати з учнівством 1–4-х класів.

  • Попросіть дитину розкрити долоньки;
  • нехай поставить вказівний палець правої руки на запʼястя лівої руки;
  • далі – зробить вдих носом і проведе пальцем правої руки вгору до кінчика мізинця лівої й затримається на кінчику мізинця;
  • після цього хай повільно видихне ротом, проводячи пальцем по мізинцю вниз, ніби обмальовуючи кожен палець.

“Обмалювавши” усі пальці на лівій руці варто зробити паузу і повторити те саме з правою рукою.

  • Наприкінці попросіть дитину розтерти долоні й потрясти ними, ніби струсити крапельки води.

Тілесна практика “Метелик”

Найліпше застосовувати з учнівством 5–7-х класів.

  • Попросіть дитину встати й схрестити долоні на грудях;
  • далі хай зачепиться великими пальцями так, аби руки нагадували метелика;
  • попросіть ритмічно постукати долонями по грудях, робити це слід почергово: лівою – правою – лівою – правою;
  • далі варто зробити повільні вдих і видих.

Вправу варто робити декілька хвилин. У дитини має з’явитися відчуття, що дихання вирівнялося, а тіло – наповнилося спокоєм.

Практика “Заземлення”

Найліпше застосовувати з учнівством 8–9-х класів.

Попросіть дитину сконцентруватися на своєму самопочутті й думках. Хай подумки проговорить це собі.

  • Далі хай дитина спробує уповільнитися й зʼєднатися зі своїм тілом.
  • Потім варто повністю видихнути повітря з легень і знову зробити глибокий вдих, повільно їх наповнюючи.
  • Нехай дитина притисне ступні до підлоги й плавно витягне руки вздовж тіла або зімкне їх перед собою.
  • Тоді попросіть дитину перенаправити увагу на світ навколо. Наприклад, подумати: які 5 предметів я бачу; які 3-4 звуки чую; які запахи відчуваю.
  • Що й де я зараз роблю (проговорити подумки).

Техніка “Стоп”

Найліпше застосовувати з учнівством 10–11-х класів.

[Для використання техніки, підліткам варто звернути увагу на те, коли йому/їй стало сумно або погіршився настрій].

  • Попросіть дитину зупинитися й визнати те, що їй стало сумно, або що її настрій погіршився. Нехай сфокусується на тому, що вона думає – які емоції викликають ці думки? Їх можна назвати
  • Далі запропонуйте “просканувати” себе подумки від голови до кінчиків пальців ніг і звернути увагу на ті частини тіла, де відчувається напруга. Нехай спробують вивільнити її, розслабившись.
  • Далі в МОЗ рекомендують дитині подумати про те, який маленький крок вона може зробити в цей момент, аби покращити свій стан (це має бути конкретна дія, що не потребує багато ресурсів).

Джерело: НУШ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора