A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

Розвиток дитини. На що звернути увагу?

Дата: 31.08.2023 09:15
Кількість переглядів: 109

Фото без опису


До теми раннього втручання 📋

🚩 Rad Flags: https://www.unicef.org/.../13476/file/Red%20flags.pdf...

Мозок дитини дуже пластичний, особливо на початку життя, тому вчасне звернення до спеціалістів набагато підвищує можливості його розвитку. Не треба чекати 3-х, 4-х і так далі років, списуючи пізній розвиток на спадковість. Що раніше фахівець побачить особливості розвитку дитини, то ефективніше буде її реабілітація, адаптація та інтеграція.

На що батьки мають звернути увагу? Розповідає Світлана Колєснікова Светлана Колесникова, психологиня Дитячої точки #СПІЛЬНО:

💬 “Пам'ятайте: усі діти унікальні, тож кожна має свій темп, ритм, генетику, характер. Порівнювати одну дитину з іншою - неправильно. Але існують деякі маячки, які варто зауважити:

У ранньому віці дитини важливо:

▶️ як та скільки малюк їсть та спить

▶️ чи впізнає та зустрічає посмішкою рідних, як реагує на оточення (чи реагує на звуки, шум, голос рідних, слідкує очима за предметами, намагаючись дотягнутися до них руками)

▶️ як дитина поводиться, чим цікавиться, на що звертає увагу

▶️ чи повторює звуки, які чує, чи є "гуління"

▶️ у які ігри і як грає

▶️ тонус та розвиток м'язів, координація рухів.

У віці від 1 до 3 років зверніть увагу:

▶️ на наявність незвичайних зайвих рухів, дивної гри, вибірковість у їжі — наприклад, дитина їсть тільки певні продукти, може їсти неїстівні речі, не розуміє небезпеки.

▶️ Відсутність розуміння зверненої мови, реакцій на голос рідних та звуки в оточенні дитини, відсутність мовлення (під мовленням мається на увазі навіть гуління, звуконаслідування, мовний контакт).

▶️ Метушлива або навпаки пасивна поведінка, спалахи агресивності, плаксивість та імпульсивність, в'ялість та апатія, тривожність та страхи.

▶️ Дивно грає (наприклад, обирає тільки машинки та розташовує їх в рядок), відсутність розуміння призначення предметів, сюжетно-рольова гра відсутня.

▶️ Слабкий розвиток дрібної (хапання, щипання, пінцетне захоплення, утримування пальця дорослого) та великої моторики (перегортання, повзання тощо).

▶️ Слинотеча та памперси після 2-х років. (Мова не про те, щоб відмовитися від памперсів після 2 років, йдеться про усвідомлення, проговорення процесів, що відбуваються, хай навіть і в підгузок, процес привчання до горшка тощо)

▶️ Порушення розвитку прив'язаності (дитина завжди біля мами, відмовляється грати самостійно, залишатися з іншими рідними, плач, крик, істерика).

▶️ Будь-які інші особливості, які турбують батьків. Навіть, якщо є сумніви, чи варті проблеми обговорення — краще перестрахуватися. Також батьки часто бояться діагнозів та ярликів, проте головне - не впустити діагноз і шанс на пом'якшення наслідків!"

❓Що робити спеціалістам, якщо батьки не готові прийняти особливості розвитку дитини чи її діагноз?

▶️ Запропонуйте батькам самим провести діагностику за таблицею, що розробили фахівці Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ (у коментарях).

Якщо є один або кілька 🚩“червоних прапорців”, це вказує на потребу звернутися до сімейного лікаря, лікаря-педіатра, або невропатолога.

Не зволікайте, поки час на вашому боці❗️

Джерело: Рцпіо Житомирський


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора