A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

Як підтримати свою дитину вдома?

Дата: 12.05.2025 09:17
Кількість переглядів: 56

Фото без опису


 

Стрес через війну лишає свій відбиток на кожному з нас. І з часом лишень накопичується, ніби снігова куля. Не винятком є і наші діти. Якщо помітили у вашій дитині зміни у поведінці та емоційних реакціях — ця інформація для вас!

Хочемо нагадати вам про наше напрацювання — посібника, який розробила ГО DOCCU за підтримки Finn Church Aid Ukraine в межах проєкту «KOLO Clubs 2.0» ще у 2023 році, але який не втратив актуальності й на сьогодні.

‼️ Як підтримати дитину вдома ‼️

1️⃣ Розмовляйте

Не тисніть. Поясніть дитині, що вона не зобов’язана говорити, але ви будете поруч й обов’язково вислухаєте, як тільки вона буде готова розповідати.

Проявіть співчуття, дайте зрозуміти дитині, що ви завжди на її боці, що ви підтримаєте її. Розмовляючи й підтримуючи, ви допоможете малечі набути “правильний” досвід і перешкодите формуванню спогадів, що травмуватимуть її у майбутньому.

2️⃣ Пояснюйте, що з дитиною відбувається

Ніхто краще за вас не знає вашої дитини. Тому пояснюйте, що з нею відбувається. Говоріть про події навколо. Зважаючи на готовність дитини, обговоріть війну та трагічні події. Поясніть, чому вона відчуває саме те, що відчуває. Розкажіть, чому її реакція - чи то гнів, чи страх - нормальна на ненормальну ситуацію.

3️⃣ Слухайте та чуйте

Дитина час від часу може повертатися до розмов про травматичні події, відтворювати їх у малюнках або письмових роботах.

Посттравматичний стресовий розлад у дітей, як правило, викликає нав’язливі спогади, думки чи образи, які їм важко «вимкнути».

Тому слід об’єктивно оцінити ситуацію: якщо малюнки, твори, листи та розмови про пережиту травмівну подію не засмучують дитину ще більше, не погіршують її стан, а навпаки – сприяють покращенню як емоційного, так і загального стану, то перешкоджати такому проживанню не варто.

4️⃣ Проявляйте емоції

Намагайтеся швидко реагувати на реакції дитини (схоплюється, закриває вуха руками, ховається тощо): пояснюйте, що гучний звук – це може бути грюкіт дверей або щось могло впасти, луснула повітряна кулька, гучно ввімкнули музику тощо).

5️⃣ Допомагайте дитині повернутися до режиму

Якщо дитина втратила цікавість і не реагує на улюблені раніше заняття належним чином – продовжуйте пропонувати, оскільки наявність вибору сприятиме поверненню дитині відчуття контролю.

Знаючи вподобання дитини, Ви можете запропонувати:

✔️ пограти в ігри;

✔️ поспівати пісень або послухати музику;

✔️ приготувати улюблену страву;

✔️ помалювати, зробити аплікацію або скульптуру;

✔️ пограти з друзями;

✔️ поплавати, пограти з м’ячем або обрати інший вид спорту.

6️⃣ Знаходьте пояснення

Намагайтеся швидко реагувати на реакції дитини (схоплюється, закриває вуха руками, ховається тощо): пояснюйте, що гучний звук – це може бути грюкіт дверей або щось могло впасти, луснула повітряна кулька, гучно ввімкнули музику тощо).

Завантажити посібник ви можете за посиланням: http://surl.li/rpbom

🫂 Вчасна та правильна допомога може попередити значно глибші проблеми в майбутньому.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора