Як реагувати на вікові кризи дитини
Дитина стала неслухняною, а звичні виховні методи та домовленості не працюють? Не переймайтеся, можливо це просто чергова вікова криза.
Щоб подорослішати, дитина має подолати 5 основних криз: в рік, три, п'ять, сім і підліткову. Хоча це далеко не вичерпний список та існує думка, що дитина стикається з кризою щороку.
Як на неї реагувати? Розповідає Єлизавета Лавриш, психологиня Дитячої точки #СПІЛЬНО в Києві.
Правило №1
В цей період ваше головне «заспокійливе» — розуміння, що це мине. Будь-яка криза закінчується і ви знову зможете відвідувати магазини без валяння на підлозі, а в кімнаті буде порядок без 150 нагадувань.
Правило №2
Піклуйтеся про себе, відновлюйте батьківський ресурс — тоді вивести вас з рівноваги буде значно складніше.
Правило №3
Визначить ключові потреби дитини в цьому періоді, наприклад: самостійність, підтримка, спілкування тощо.
В будь-якому віці батьки повинні давати дитині:
- Відчути самостійність. В кожному віці це проявляється по різному: застібати ґудзики (хоч це і довго), ходити в магазин (можна спостерігати з вікна), гуляти з друзями (але обговорити правила безпечної поведінки).
- Можливість робити «помилки» (якщо вони не шкодять життю та здоров’ю). Влітку покататися на санчатах? Одягнути взуття не на ту ногу? Малювати зубною пастою? Чому б і ні?!
- Підтримку. Не припиняйте спілкування, навіть після сварки, навіть коли закриті двері, навіть дитина не хоче розмовляти. З малюком — приєднайтеся до його гри, грайте за його правилами, спілкуйтеся на актуальну для нього тему. З підлітками, які не хочуть говорити можна переписуватись в месенджерах, обмінюватись емоджі чи мемами.
ГО "Соціальна Синергія"