Безплатні курси для підлітків і молоді з малих міст та сіл від ГО “Змінотворці”: як долучитися до навчання
Підлітків і молодь від 14 до 19 років, що мешкають у малих містах та селах, запрошують долучитися до 12 безплатних освітніх онлайн-курсів та офлайн-активностей на території громад.
Про це розповіли організатори – ГО “Змінотворці”.
Щоб взяти участь у проєкті, школярам і школяркам необхідно:
- підписатися на закриту Instagram-сторінку @zminotvortsi.one;
- надати свої дані (ім’я, населений пункт, контакти);
- переглянути в акаунті актуальні дописи про те, які курси можна взяти просто зараз, а на які необхідно стати в чергу на наступний потік;
- написати адміністраторам, з якого курсу або курсів є бажання почати навчання.
Далі адміністратори створюють відповідні групи для учасників курсів і тримають з ними зв’язок.
Фокус, як розповідає команда, роблять на дітях із сіл, бо саме вони будуть відбудовувати країну та мають найменше можливостей для розвитку у себе в селах – туди часто не доходять великі проєкти або компанії, діти бачать менше прикладів успіху серед дорослих і більш схильні через це мати упередження й стереотипи.
Крім онлайн-занять у “Змінотворцях” відбуваються також безоплатні інтенсиви в громадах і виїзні табори для роботи офлайн. Під час цих подій діти практикують м’які навички, спілкуються з однолітками з усієї України та здобувають нові базові знання.
Крім того, проєкт відкритий до співпраці з адміністраціями шкіл. Зокрема, директори й завучі ЗЗСО із містечок чи сіл, населенням до 10 тисяч людей, можуть заповнити онлайн-анкету й запросити до себе “Змінотворців”. Після цього команда проєкту приїде безпосередньо до вашого населеного пункту, щоб презентувати свою програму та розповісти про можливості безплатного навчання.
Члени організації й самі відвідують заклади освіти, розповідають про курси, а також дізнаються про виклики, з якими стикаються вчителі й діти.
“Наше завдання – побудувати цю співпрацю системно, підтримувати теплі контакти. Частина поїздки в школи – зустріч з директорами, вони діляться з нами поточними проблемами, розповідають про колектив, взаємодію з учнями та батьками, а також як в них реалізується реформа НУШ. Ми фіксуємо запити, наприклад, щодо поганого інтернету, і коли є можливість з партнерами придбати старлінк і передати школі, ми одразу з нею комунікуємо”, – розповіла Оксана Лютік, генеральна директорка ГО “Змінотворці”.
Втім інтеграції курсів в шкільне навчання немає, так само як оцінок і сертифікатів після проходження курсів.
“Якщо дитину змушують вчитися – ця мотивація не працює. Ми не даємо сертифікати, тому що ми не хочемо, аби діти вчилися заради них, так само “коробку змінотворця” отримують не ті, хто добре вчиться, а ті, хто почав з нами вчитися – і в якийсь момент отримує таку коробку, аби вона не була мотивацією. Мотивація має бути внутрішня – або їм цікаво цим займатися, або вони вірять, що ці знання їм дадуть якийсь результат. Саме тому ми не інтегруємо курси в навчальну програму, адже діти мають самі записуватися на ті курси, які вони вважають за потрібне”, – пояснює Петро Чорноморець, керівник освітньої та викладацької компоненти.
Крім того, організатори запрошують вчителів стати викладачами курсів. Долучитися можуть професіонали-практики зі своїх сфер, які на конкретних прикладах розбирають разом із дітьми явища та зв’язки. Для участі в проєкті педагоги мають заповнити анкету.
Освітній блок складається з 12 онлайн-програм, що охоплюють основні сфери світобудови: бізнес, стосунки, суспільство, держава і політика, військова справа, економіка, культура, мистецтво, довкілля, технології, медіа та інформація, здоров’я.
“Молодь — це наше майбутнє, саме тому ми вирішили посилювати суспільство майбутнього через прокачування молоді сьогодні, а не займатися міграційною політикою чи поверненням молоді з-за кордону. 80% дітей та підлітків виїхали саме з міст, а тому ми правильно фокусуємося – на місцевості, де залишається більше молоді”, – звертає увагу Владислав Грезєв, ідеолог проєкту.
За рік діяльності команда проєкту охопила 253 школи у 23 областях, і долучила до навчання понад 900 учнів із громад, де діти мають менше можливостей для розвитку та відстають у знаннях на 3+ роки.
Джерело: НУШ