Як допомогти підліткам зберегти концентрацію під час навчання і не посваритися з ними
Дата: 24.03.2022 09:43
Кількість переглядів: 74
Поради для батьків від Центру психологічної підтримки ОбійМи.
Освітній Центр Верховної Ради України на своїй сторінці у фейсбуці опублікував поради для батьків про те, як підтримати підлітків:
- Свіже повітря. Провітріть приміщення за 15–20 хвилин до того, як підліток сяде за домашнє завдання або інші задачі з концентрацією уваги. Якщо дозволяє погода – залиште кватирку відчиненою. Ідеальне поєднання – свіже повітря та легка руханка, щоб розігнати кров і насичити мозок киснем.
- Оточення. За можливості, забезпечте підлітку приміщення, де його або її ніхто не потурбує, не буде зайвого шуму. Хоча б куток зі столом та стільцем, повз які не будуть постійно ходити туди-сюди. Не відволікайте дитину: чистка картоплі почекає. Якщо у приміщенні, де навчається підліток, шумно – дозвольте ввімкнути у смартфоні плейлист, скоріш за все дитина уже звикла під нього працювати.
- “Їжте слона” частинами. Допоможіть дитині виробити навичку аналізувати завдання, ділити його на частини та виконувати їх поступово. Покажіть, що стратегія “осягнути неосяжне” неконструктивна: простіше впоратися із завданням, якщо зрозуміти послідовність кроків.
- Техніка 25+5. Робота за часовими проміжками передбачає виконання завдань протягом 25 хвилин, після чого 5 хвилин відпочивати. Час відпочинку рекомендуємо витратити на чай, розминку, але ні в якому разі не на іншу роботу. Не страшно, якщо завдання невиконане за перший проміжок часу. Але якщо підліток “втягнувся” і проіґнорував дзвінок для відпочинку – не переривайте його або її. Найкраще сумістити цю техніку з технікою нижче.
- Чергування завдань. Ідея “зробити все складне, а потім просте” може бути спокусливою для вас (бо найскладніші завдання будуть виконані), але мозку потрібен час, щоб “розігнатися”. Ідея “зробити все просте, а потім складне”, навпаки, приваблива для підлітка, але також неефективна. Найкраще, що можна спробувати — це чергувати задачі у форматі “проста – шматок складної – проста”. Тоді мозок “розігріється”, направить максимум ефективності на складні моменті, а після цього відволічеться.
Зверніть увагу, що ці рекомендації не стосуються фронтових зон, бо будь-яка концентрація на навчанні потребує відчуття безпеки, яке в подібних умовах, на жаль, неможливе.