A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

Блоксхема, яка описує процес визначення того, чи підходить людині PECS

Дата: 08.05.2024 09:53
Кількість переглядів: 111

Фото без опису


Комунікація - це важлива функція. Вона дозволяє дитині повідомити про свої бажання або відмовитися від небаженого, поділитися своїми думками тощо.

NDBI - це група втручань, переважно для дітей раннього віку, де головний акцент йде на розвиток мовлення. Й хоча цей напрямок є дуже перспективним й показує багатообіцяльні результати, деякі діти можуть не прогресувати у розвитку мовлення. Але ці діти мають потребу в спілкуванні.

Якщо дитині складно використовувати свій голос для спілкування, то ми маємо надати їй альтернативний спосіб виражати себе.

На кожному кроці є оптика де за 5 хвилин лікар подбере окуляри дитині, яка погано бачить. Нікому в голову не прийде до безкінечності робити вправи на очі, щоб покращити зір й не вдягати окуляри. Так само й з руховими розладами. Дитині покупають допоміжні засоби для пересування, а не зволікають з цим.

Безумовно дитину можна вчити використовувати голос безкінчено довго, але якщо немає результату хіба це гумано лишати її без засобів для комунікації зараз?

АДК має підбиратися індивідуально для кожної дитини з урахуванням її вподобань й можливостей, а також такий вибір завжди має бути науково-обгрунтований. Тут аналіз наукової літератури щодо кращого вибіру АДК для дітей з аутизмом.

https://ndbi.org.ua/.../11-ADK_t%D0%B0_%D0%B0utyzm%3A...

Враховуючи шалений брах фахівців з PECS, залишаємо підказку щодо того, коли варто вводите PECS .

Опис зображення:

На зображенні представлена блоксхема, яка описує процес визначення того, чи підходить людині PECS (Picture Exchange Communication System).

Діаграма складається з шести блоків:

Перший блок: «Чи є особа кандидатом для PECS?»

Другий блок: «Чи використовує учень функціональне спілкування?»

Третій блок: «Чи зрозумілий спосіб спілкування незнайомим слухачам?»

Четвертий блок: «Чи ініціює учень спілкування?»

П’ятий блок: «Чи використовує учень багатослівні речення?»

Шостий блок: «Чи має учень відповідний словниковий запас?»

У кожному блоці є два варіанти відповіді:

«Ні»

«Так»

Якщо на одне з питань було дано відповідь «Ні», то рекомендується розглянути використання PECS.

Джерело: NDBI Institute Україна


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора