Проєкт “Вчися вухами” продовжує створювати аудіоуроки для зручного й ефективного навчання
Протягом тижня в проєкті “Вчися вухами” від ГО “Смарт освіта” з’явилися шість нових аудіоуроків.
Для 9 класу вийшов урок з історії України на тему “Як розпочати будівництво нації. Українські землі у складі Російської імперії у другій половині XVIII – першій половині XIX ст.”.
Прослухати запис можна за посиланням.
З уроку школярі й школярки дізнаються:
- яким було становище українських земель у складі Російської імперії у другій половині XVIII – першій половині ХІХ століть;
- що таке промисловий переворот і до чого тут українські бізнесмени;
- що таке нація та з чого і як розпочалося національне відродження українців.
У цьому уроці є і про повстання Устима Кармалюка, і про Одесу, яка стає центром торгівлі, і про чумаків. Автор намагається пояснити, як формувалася українська нація на прикладі дорослішання людини.
Для 11 класу – ще один урок з історії України, “Україна в умовах системної кризи СРСР: черги як стиль життя. Криза совєцької економіки очима громадян”.
У ньому, зокрема, розкрито такі питання:
- якою була економічна система в період “застою”;
- якими були ознаки кризи совєцького ладу і чому він був приречений.
Слухати урок – за лінком.
Учні й учениці 9 класу за цим посиланням можуть прослухати урок з української мови про безсполучникове складне речення, а саме:
- про розділові знаки в безсполучниковому складному реченні на прикладах з книги Зої Заґґ “Дівчина онлайн”.
Також для 9 класу доступний урок з української літератури – “Борітеся – поборете! “Кавказ” Тараса Шевченка”.
Прослухати запис можна тут.
У цьому уроці вчитель
- розбирає ідейне наповнення поеми і її структуру;
- аналізує дійових осіб та історичний контекст твору;
- зіставляє концепцію загарбницьких воєн Російської імперії 100 років тому й зараз.
Ще один урок про творчість Тараса Шевченка для 9 класу – “Цькування за позашлюбну вагітність у “Катерині” та “Наймичці” Тараса Шевченка” – можна послухати за посиланням.
На прикладі Шевченкових “Катерини” й “Наймички” учитель говорить про позашлюбну вагітність і суспільний булінг самотніх жінок ХІХ століття, які дозволили собі народити дитину. З уроку учні й учениці дізнаються:
- хто такі “покритки” і як тогочасна мораль ставилася до таких жінок;
- про структуру поем “Катерина” і “Наймичка”;
- про образи головних героїнь, їхній життєвий вибір та особисті трагедії;
- про особисту позицію Тараса Шевченка щодо “покриток”.
Для учнівства 10 класу – новий урок з історії України: “Окупація України військами Німеччини та її союзників під час Другої світової. Рух опору”.
З цього можна дізнатися про таке:
- українські землі перебували в окупації з перших днів німецько-радянської війни;
- окуповану територію України німці поділили на дистрикт Галичину, Райхскомісаріат Україна, прифронтову зону та Трансністрію, яку передали Румунії;
- від самого початку вторгнення Гітлер не планував жаліти чи якось ощасливлювати українців державністю;
- війна на винищення, що її оголосили нацисти, не щадила нікого;
- Україна також стала місцем Голокосту;
- рух опору був неоднорідним і переслідував різні цілі: партизани боролися за повернення більшовицької влади Сталіна, січовики Бульби – за відродження УНР, а бандерівці УПА хотіли створити свій варіант української держави;
- важким злочином стали вбивства воїнами Армії Крайової та УПА мирних українців та поляків у селах Волині.
Прослухати матеріал можна тут.
Зображення: ГО “Смарт освіта”
Джерело: