A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

Педагогіка конфлікту і примирення

Дата: 20.09.2022 10:38
Кількість переглядів: 39

Для шкільної практики важливе розкриття психологічних механізмів виникнення й розв'язання, передусім, міжособистісних конфліктів, їх зовнішніх стимулів і внутрішніх мотивів, розробка оптимальних прийомів подолання конфліктних ситуацій.

Тривалий час конфлікти розглядалися як негативне явище, яке руйнівним чином впливає на сторони конфлікту. Сучасний підхід до конфлікту визнає можливість такого управління конфліктом, що його результати матимуть конструктивний характер, а сторони набудуть корисного досвіду взаємодії і краще зрозуміють свої пріоритети. 

Вважають, що конфлікт інтересів часто помилково сприймається як ситуація виграшу однієї і програшу іншої сторони. Насправді в багатьох конфліктах можливе співробітництво сторін, що приводить до обопільного виграшу. 

Аби успішно реалізувати такий сценарій, потрібна чесна і відкрита комунікація, орієнтація сторін на задоволення інтересів, а не на позиційну боротьбу, аналіз всього спектра альтернатив та застосування об’єктивних критеріїв для оцінки альтернатив. 
Сторони мають вчитися ефективно вести переговори, надійно домовлятися і знаходити додаткові ресурси для вирішення своїх проблем.

Визначають такі способи схилити людей до співробітництва:

  • регулювання (встановивши обмеження егоїстичної поведінки і покарання за її порушення);
  • зменшення чисельності групи (для формування «ми-почуття», яке сприяє співробітництву);
  • покращення комунікації (що зменшує недовіру);
  • така зміна правил, що співробітничати виявляється вигідніше, ніж експлуатувати інших;
  • апеляція до альтруїстичних норм. 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора