A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

Ігри для стабілізації стану дітей різного віку

Дата: 12.01.2023 10:47
Кількість переглядів: 25


В часи війни дітям особливо важко, вони напружені, можуть відчувати страх та тривогу в різні моменти – під час повітряних тривог чи коли чують звуки вибухів.

Дитяча психологиня Світлана Ройз пропонує ігри для стабілізації психоемоційного стану дітей різного віку:

  • Повертаємо контакт із реальністю. Запропонуйте дітям гру — називайте кольори і просіть знайти їх на вулиці (називайте об'єкти, які будуть і вгорі, і знизу, щоб діти могли подивитись праворуч, ліворуч, на свій одяг/взуття, торкнутися його) — потрібно активізувати око-рухальний нерв.

Якщо ви вдома

  • Квест. Запропонуйте дітям швидкий квест. Виберіть невелике слово, на клаптиках паперу напишіть по одній літері цього слова і місце, де шукати наступну літеру. Розкладіть папірці. На останній покладіть сюрприз. І попросіть знаходити літери, читати і скласти слово з літер так, щоб діти були рухливими, входили в контакт із різними поверхнями та мали різні напрямки рухів. Таким чином ви задієте мовлення, зоровий канал, просторову орієнтацію, процес аналізу і складання. І в кінці — відчуття перемоги, бо все знайшли і отримали дофамін від маленького подарунку. 

Про всяк випадок

  • Тілесність. Щоб повернути відчуття тілесності, можна пов'язати на руку щось приємне на доторк, загорнутися у плед, розкласти предмети різних форм і просити, щоб дитина відвернулася, торкалася предметів і називала їх.
  • Зір. Обведіть профіль, що створений тінню на склі або намалюйте маркером портрет, приклавши скло до обличчя (можна обережно взяти скло із рамки для фотографій). Ця вправа також допомагає витримувати і підтримувати контакт. Варто попередити дітей, що портрети будуть смішними.
  • Звук. Можна використовувати музичні інструменти, поверхні чи предмети з різних матеріалів. Просіть із закритими очима (чи відвернувшись) назвати, якими інструментами ви видаєте звуки, просіть повторити за вами ритм, а потім самі повторюйте ритм за дітьми.
  • Смак. Можна нарізати яблуко, банан, мандарин, сир, моркву. Далі дитина має вгадати і розрізнити на смак, що це за продукт.
  • Нюх. Аналогічно можна пропонувати розрізняти аромати.


Ігри допоможуть не тільки весело провести час з дитиною, але і стануть в нагоді для стабілізації стану. Проте вони не замінять роботу зі спеціалістом, якщо це необхідно.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора