A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

Рівні підтримки дітей: Кабмін вніс зміни в постанову про інклюзивне навчання в садках

Дата: 30.07.2021 11:36
Кількість переглядів: 295

Фото без опису


Кабмін затвердив зміни до Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти.

Відповідні зміни ухвалили на засіданні уряду 28 липня. Проєкт постанови, який ухвалили без змін, можна проглянути на сайті уряду (пункт 4.20).

Головні зміни:

  • введено поняття “рівні підтримки” – обсяг тимчасової або постійної підтримки в навчанні дітей, які цього потребують (опис рівнів дивіться в додатку 2 нижче);
  • введено поняття “ресурсна кімната”. У дошкіллі це частина кімнати (зона), призначена для розвитку дітей з ООП, гармонізації їхнього психоемоційного стану та психологічного розвантаження, а також для групових та індивідуальних психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять;
  • ще раз закріплено обов’язок садка створити інклюзивну групу, якщо із заявою звернулися батьки або інші законні представники дитини з ООП;
  • змінено кількість дітей з ООП, які можуть бути в інклюзивній групі (залежно від рівня підтримки, якого потребує дитина):

– не більше 1 дитини, яка потребує 4-5 рівнів підтримки;

– не більше 2 дітей, які потребують 3 рівня підтримки;

– не більше 3 дітей, які потребують 2 рівня підтримки;

– якщо у висновку про комплексну оцінку не вказано рівня підтримки (наприклад, це висновок старого зразку), дитина розподіляється в інклюзивну групу з огляду на рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу цієї дитини та складність порушень;

– підтримку першого рівня можуть надавати за рішенням керівництва садка: для цього потрібне оцінювання команди психолого-педагогічного супроводу або ІРЦ;

  • запропонована форма для складання індивідуальної програми розвитку (ІПР) (дивіться її нижче в додатку 1);
  • за рішенням команди психолого-педагогічного супроводу, індивідуальну програму розвитку можна складати на літній період;
  • індивідуальний навчальний план (ІПН) складається не тільки для дітей з інтелектуальними порушеннями, а і для дітей, які потребують першого рівня підтримки, та всіх інших, яким за рішення інклюзивно-ресурсного центру це потрібно.

Постанова з додатками

Завантажити документФото без опису

Додаток 1 (форма ІПР)

Завантажити документФото без опису

Додаток 2 (рівні підтримки)

Завантажити документФото без опису

Дивіться інфографіку 

Як має працювати команда психолого-педагогічного супроводу

Нагадаємо, в документи, що регулюють роботу ІРЦ, теж нещодавно внесено зміни.

Фото: автор – alenkasm, Depositphotos

Першоджерело: 

https://nus.org.ua/news/rivni-pidtrymky-ditej-kabmin-vnis-zminy-v-postanovu-pro-inklyuzyvne-navchannya-v-sadkah/


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора