Чому всі різні, але рівні? Як говорити з дитиною про інвалідність
Чому всі різні, але рівні? Як говорити з дитиною про інвалідність
Шановні батьки, ми розробили ці поради для вас! Щоб ви мали змогу правильно розповідати своїм дітям про те, як будувати толерантне, дружнє й рівноправне спілкування
Разом ми можемо зробити наше суспільство більш інклюзивним і етичним!
Громадські організації «Необмежені можливості» та «Люди» (@ngopeople “NGO People”) реалізують цю ініціативу — «ЛЮДИНА У ФОКУСІ», яка спрямована на зміну ставлення до людей з інвалідністю у суспільстві
Проєкт створений за підтримки Шведського інституту в межах реалізації міжнародного науково-дослідного проєкту “CAFU: Компетентнісна допомога для України” №01239/2023
Перша картинка:
Текст: «Як виховати у дитини толерантне ставлення до людей з інвалідністю?»
З правого боку бокової сторони картинки розміщені три логотипи організацій: ГО «Необмежені можливості», ГО «Люди» та CAFU: Компетентнісна допомога для України.
З лівого боку картинки розміщена фотографія жінки, яка сидить у кріслі колісному, та дівчинки, що стоїть позаду й обіймає жінку.
Друга картинка:
Зверху розміщені логотипи організацій. У центрі картинки, в жовтій рамці, розташований текст: «Формування толерантності з дитинства — важливий крок до створення гуманного суспільства. Ось ключові поради для батьків:»
Наступні картинки:
На них зображено 10 кроків — поради, які ми підготували. Дизайн цих картинок містить жовту рамку. Зверху кожної картинки, у лівій частині, написано «Крок 1, 2, 3, 4…» у рожевій заливці, а праворуч розміщені логотипи організацій, які реалізували проєкт і завдяки яким вдалося створити рекомендації. Текст знаходиться під рамочкою з лівої частини картинки, а в нижній правій частині - фотографії.
Поради:
Крок 1. Будьте прикладом – Діти наслідують дорослих, тому демонструйте повагу, відкритість і рівноправне ставлення до людей з інвалідністю.
Крок 2. Говоріть про різноманіття – Пояснюйте, що всі люди унікальні, а інвалідність — це особливість, яка не визначає особистість повністю.
Крок 3. Відповідайте чесно та просто – Якщо дитина запитує, пояснюйте зрозуміло: “Деякі люди роблять звичні речі по-іншому, але вони мають свої таланти і можливості”.
Крок 4. Читайте книги та дивіться фільми – Використовуйте історії з позитивними героями з інвалідністю, щоб показати рівність усіх людей.
Крок 5. Заохочуйте спільні ігри та заходи – Якщо є можливість, створюйте умови для взаємодії дітей з інвалідністю та без неї, що сприятиме природному сприйняттю рівності.
Крок 6. Розвивайте емпатію – Запитуйте: “Як ти думаєш, що ця людина відчуває? Як її можна підтримати?”. Це допоможе дитині навчитися співпереживати.
крок 7. Підтримуйте допитливість дитини.
Не ігноруйте її інтерес до нового, зокрема до людей з інвалідністю. Допитливість — це природний спосіб пізнання світу.
Крок 8. Уникайте жалю та стереотипів – Пояснюйте, що люди з інвалідністю не потребують жалю, а важливими для них є рівноправне ставлення та повага.
Крок 9. Уникайте припущень.
Стереотипи та необізнаність формують хибні уявлення про інвалідність. Наприклад, не завжди справедливе твердження, що людям з інвалідністю важко навчатися чи жити повноцінним життям.
Крок 10. Відповідайте на складні запитання.
Діти можуть ставити незручні запитання не зі злого наміру, а через брак досвіду. Важливо відповідати тактовно, стисло і зрозуміло для віку дитини, щоб уникнути незручних ситуацій.
Джерело: Громадська органiзацiя "Необмежені можливості"