A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

Чому всі різні, але рівні? Як говорити з дитиною про інвалідність

Дата: 24.02.2025 12:11
Кількість переглядів: 42

Фото без опису


Чому всі різні, але рівні? Як говорити з дитиною про інвалідність👇🏻

Шановні батьки, ми розробили ці поради для вас! Щоб ви мали змогу правильно розповідати своїм дітям про те, як будувати толерантне, дружнє й рівноправне спілкування 🫂

Разом ми можемо зробити наше суспільство більш інклюзивним і етичним!

Громадські організації «Необмежені можливості» та «Люди» (@ngopeople “NGO People”) реалізують цю ініціативу — «ЛЮДИНА У ФОКУСІ», яка спрямована на зміну ставлення до людей з інвалідністю у суспільстві ♥️

Проєкт створений за підтримки Шведського інституту в межах реалізації міжнародного науково-дослідного проєкту “CAFU: Компетентнісна допомога для України” №01239/2023

Перша картинка:

Текст: «Як виховати у дитини толерантне ставлення до людей з інвалідністю?»

З правого боку бокової сторони картинки розміщені три логотипи організацій: ГО «Необмежені можливості», ГО «Люди» та CAFU: Компетентнісна допомога для України.

З лівого боку картинки розміщена фотографія жінки, яка сидить у кріслі колісному, та дівчинки, що стоїть позаду й обіймає жінку.

Друга картинка:

Зверху розміщені логотипи організацій. У центрі картинки, в жовтій рамці, розташований текст: «Формування толерантності з дитинства — важливий крок до створення гуманного суспільства. Ось ключові поради для батьків:»

Наступні картинки:

На них зображено 10 кроків — поради, які ми підготували. Дизайн цих картинок містить жовту рамку. Зверху кожної картинки, у лівій частині, написано «Крок 1, 2, 3, 4…» у рожевій заливці, а праворуч розміщені логотипи організацій, які реалізували проєкт і завдяки яким вдалося створити рекомендації. Текст знаходиться під рамочкою з лівої частини картинки, а в нижній правій частині - фотографії.

Поради:

Крок 1. Будьте прикладом – Діти наслідують дорослих, тому демонструйте повагу, відкритість і рівноправне ставлення до людей з інвалідністю.

Крок 2. Говоріть про різноманіття – Пояснюйте, що всі люди унікальні, а інвалідність — це особливість, яка не визначає особистість повністю.

Крок 3. Відповідайте чесно та просто – Якщо дитина запитує, пояснюйте зрозуміло: “Деякі люди роблять звичні речі по-іншому, але вони мають свої таланти і можливості”.

Крок 4. Читайте книги та дивіться фільми – Використовуйте історії з позитивними героями з інвалідністю, щоб показати рівність усіх людей.

Крок 5. Заохочуйте спільні ігри та заходи – Якщо є можливість, створюйте умови для взаємодії дітей з інвалідністю та без неї, що сприятиме природному сприйняттю рівності.

Крок 6. Розвивайте емпатію – Запитуйте: “Як ти думаєш, що ця людина відчуває? Як її можна підтримати?”. Це допоможе дитині навчитися співпереживати.

крок 7. Підтримуйте допитливість дитини.

Не ігноруйте її інтерес до нового, зокрема до людей з інвалідністю. Допитливість — це природний спосіб пізнання світу.

Крок 8. Уникайте жалю та стереотипів – Пояснюйте, що люди з інвалідністю не потребують жалю, а важливими для них є рівноправне ставлення та повага.

Крок 9. Уникайте припущень.

Стереотипи та необізнаність формують хибні уявлення про інвалідність. Наприклад, не завжди справедливе твердження, що людям з інвалідністю важко навчатися чи жити повноцінним життям.

Крок 10. Відповідайте на складні запитання.

Діти можуть ставити незручні запитання не зі злого наміру, а через брак досвіду. Важливо відповідати тактовно, стисло і зрозуміло для віку дитини, щоб уникнути незручних ситуацій.

Джерело: Громадська органiзацiя "Необмежені можливості"


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора