A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

Медіаграмотність як базова навичка: де та як підвищувати свій рівень?

Дата: 05.08.2024 12:14
Кількість переглядів: 325

Фото без опису


14 % українців мають високий рівень медіаграмотності. Такими є результати комплексного дослідження медіаграмотності в Україні. Які ще висновки пропонує дослідження? Як і де українцям підвищувати свій рівень медіаграмотності? Та як українські медіа долучаються до медіаосвіти дітей? Читайте в матеріалі.

 

Медіаграмотність українців: на якому ми рівні?

Згідно з результатами дослідження ГО «Детектор медіа» «Індекс медіаграмотності українців 2020–2023 (четверта хвиля)», рівень загального індексу медіаграмотності знизився з 81 % до 76 %. У Європі ж Україна посіла тільки 30-те місце за рівнем медіаграмотності її громадян і перебуває у групі «перехідних» країн, яким загрожує подальше просування вниз рейтингу (за даними досліджень Інститут відкритого суспільства 2023 року). Адже в Україні все ще залишається частина громадян з низькою медіаграмотністю — 3 %. Рівень нижче середнього мають 21 % українських громадян, вище середнього — 62 %. І тільки 14 % українці мають високий рівень медіаграмотності. Тому робота над розвитком і популяризацією медіаосвіти й підвищення рівня медіакультури та медіаграмотності серед громадян у часи великої війни є критично необхідним фактором.

Де та як підвищувати рівень медіаграмотності?

Сьогодні українці мають чималу кількість платформ, де вони можуть отримувати базові знання з медіаграмотності та підвищити свій рівень обізнаності в цій сфері. Зокрема, навчальні курси та матеріали надає національний проєкт з медіаграмотності Міністерства культури та інформаційної політики України «Фільтр». Також українці можуть брати участь у вебінарах, лекціях, курсах й інших регулярних заходах присвячених темі медіаграмотності від Міністерства освіти і науки. А на загальнодоступних платформах онлайн-освіти «Prometheus» і «EdEra» всі охочі можуть пройти курси з медіаграмотності відповідно до напрямів своєї діяльності.

З квітня 2023 року на національній освітній платформі «Дія.Освіта» українці також мають змогу переглянути мінісеріал з медіаграмотності «Як захиститися від фейків і дезінформації». Його створила 1+1 media та Smart Angel у співпраці з Міністерством цифрової трансформації в межах «Всеохопної інформаційно-просвітницької кампанії з протидії дезінформації».

Крім того, 1+1 media приділяє велику увагу медіаосвіті серед українців, зокрема школярів і студентів. Наприклад, команда освітнього проєкту 1+1 media school проводить низку освітніх зустрічей та лекцій, майстер-класів для підопічних Освіторії.

Ми поспілкувались з командою медіашколи та корпоративними спікерами 1+1 media, щоб дізнатися, чому медіаосвіта є надважливою у наш час, для кого вони проводять безоплатні тематичні лекції, як загалом проходять ці зустрічі та які саме активності планують впроваджувати надалі?

Медіаосвіта є важливою в часи, коли дезінформація шириться швидко

Фото без опису

Анастасія Кузьменко

«Медіаосвіта допомагає розрізняти перевірену інформацію від фейкової, вчить не піддаватися маніпуляціям, розвивати критичне мислення, аналізувати інформацію, що надходить через різноманітні медіа, впевнено відчувати себе в культурному середовищі. Медіаосвіта — це про вивчення розуміння культурних виразів та перспектив, що представлені в медійних продуктах. Вона має вагоме значення для розвитку суспільства та забезпечення інформаційної грамотності», — переконана Анастасія Кузьменко, керівниця 1+1 media school.

В умовах великої війни команда медіашколи ні на мить не припиняла свою діяльність. За цей час вдалося провести низку профільних зустрічей. Одна з них відбулася в офісі 1+1 media для вихованців Кмитівської спеціальної школи-інтернату Житомирської області в межах благодійної ініціативи «Здійсни мрію».

Комунікація з дітьми — завжди щось непередбачуване

Спікером лекції став керівник департаменту Digital-проєктів 1+1 media Данило Щестюк. Він розповів про алгоритми та основні функції YouTube, створення контенту в соціальних мережах і на чому слід зосередити увагу при просуванні блогу.

Під час зустрічі школярі також мали можливість поспілкуватися з Єгором Гордєєвим і Нелею Шовкопляс, ведучими проєкту «Сніданок з 1+1» на 1+1 Україна, та побували в телевізійних студіях. У одній з них дітям вдалося відчути себе на місці ведучих і записати тематичне відео.

«Комунікація з дітьми — завжди щось непередбачуване, не знаєш, в який бік вони захочуть повернути. Тому підхід має бути відповідний. В цьому випадку — найголовніше, щоб сподобалося школярам. В моєму досвіді не так багато комунікацій саме з дітьми, тому було надзвичайно цікаво попрацювати з ними», — пригадує Данило Щестюк.

Фото без опису

Окрім Кмитівської спеціальної школи-інтернату Житомирської області, команда зустрічала у своїх стінах учнів Київського обласного ліцею із селища Володарка. Для них Руслан Сенічкін і Людмила Барбір, ведучі проєкту «Сніданок з 1+1» на 1+1 Україна, проводили кулінарний майстер-клас і розповідали про особливості роботи під час прямого ефіру. До події долучилися діти, які опинились у складних життєвих обставинах, — перебували неподалік зони бойових дій, вибиралися з окупації.

«Проведення освітніх лекцій, зокрема й для вихованців проєкту «Перша професія» — надзвичайно важливе. Тому що вони сприяють розвитку самостійності та критичного мислення з аналізом. До того ж освітні лекції — це можливість корисної соціальної взаємодії, бо це про спілкування та співпрацю, зворотний зв’язок. Наші лекції допомагають дітям готуватися до майбутніх академічних та професійних викликів, розширюючи їхні знання та розуміння», — додає Анастасія Кузьменко.

У межах співпраці 1+1 media та Освіторії передбачається проведення низки тематичних зустрічей та проведення профільних лекцій, про які команди повідомлятимуть додатково.

Фото без опису

До того ж у травні 1+1 media school провели серію освітніх лекцій для школярів. Спершу, в межах зустрічі в приватній школі «IT STep School», спікери поділилися досвідом роботи на телебаченні та у інформаційному полі, розповіли про важливість медіаграмотності сьогодні. Також у межах благодійного проєкту «Здійсни мрію» корпоративні спікери долучилися до підліткового освітньо-журналістського табору «Ukraine Today», організованого БФ «Діти Героїв» для дітей, які втратили батьків внаслідок повномасштабного вторгнення росії в Україну. Головною метою зустрічей було занурити у світ сучасної журналістики та продемонструвати базові принципи роботи сучасного новинаря.

Джерело: Освіторія


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора