Корисні активності для дітей у дитсадку й удома. Порадник для вихователів і батьків
Ознайомлюємо дітей зі світом живопису: три методи
Знайомство дошкільнят із творами живопису — це не лекція та не список картин, які потрібно запам’ятати. Це пригода, під час якої кожна дитина стає дослідником, творцем і навіть героєм історії, зображеної на картині. Які методи допоможуть розпалити вогник цікавості до мистецтва?
Занурення.
Цей метод допомагає налаштуватися на сприйняття прекрасного, дає змогу задіяти відчуття й сприйняття дітей: аналіз, синтез, порівняння, продукування ідей, пошук аргументів тощо. А ще — допомагає навчити дітей висловлювати свої емоції, думки. Як його реалізувати?
Зробіть «чарівну баночку». Для цього прозору пластикову баночку наповніть паєтками, блискітками та водою. Щільно закрийте банку кришкою. Увімкніть релаксаційну музику.
Повідомте дітям, що зараз вони будуть чарівниками та створять казкову розповідь, відповідаючи на ваші запитання.
Наприклад: як ви думаєте, які пісні співає море? про що говорять між собою квіти?
Запропонуйте дитині, яка відповідає на запитання, потрусити «чарівну баночку» й помилуватися, як опускаються і кружляють у ній «чарівні предмети».
Педагогічна провокація.
Створюйте ситуації, які провокували б зіткнення інтересів, потреб дітей; виникнення певної проблеми, яку не можна ігнорувати. Цей метод забезпечує активність дитини, спонукає висловлювати думки, передбачення й формує критичне мислення.
Провокація передбачає: уточнення проблеми — визначення суті конфлікту — момент власної оцінки — пошук можливих рішень разом із дорослим — аналіз зробленого вибору. Приклад ситуації: «Я думаю, що на цій картині художник
зобразив песика, що злякався. А ти як думаєш? Чи сильно він злякався? З чого це видно? Поясни свою відповідь».
Запитання. В основі методу — шість журналістських запитань: «Хто?», «Що?», «Де?», «Коли?», «Чому?», «Як?». На них діти здатні легко відповісти. Саме ці запитання спонукають дітей до розміркування, пошуку точної відповіді.
Наприклад, розглядаючи сюжетну картину із зображенням квітів, поцікавтеся: «Якби ти був / була квіткою, то якою
за вдачею, за кольором? Що може статися з квіткою в природі через день, а що з нею було вчора?».
Щоб допомогти дітям знайти відповідь на запитання, звертайтеся до їхнього досвіду, вчіть поважати думку інших, критично мислити.
Посилання:
https://drive.google.com/.../1puluVPRMf5ZNrGStorq.../view...
Наведено із порадника для вихователів і батьків Ірини Терещенко «Корисні активності для дітей у дитсадку та вдома», розробленого в межах проєкту UNICEF Ukraine «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні», який реалізувала ВГО "Асоціація працівників дошкільної освіти".
Джерело: ВГО "Асоціація працівників дошкільної освіти"