A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва

Корисні активності для дітей у дитсадку й удома. Порадник для вихователів і батьків

Дата: 24.02.2025 12:15
Кількість переглядів: 45

Фото без опису


Ознайомлюємо дітей зі світом живопису: три методи

Знайомство дошкільнят із творами живопису — це не лекція та не список картин, які потрібно запам’ятати. Це пригода, під час якої кожна дитина стає дослідником, творцем і навіть героєм історії, зображеної на картині. Які методи допоможуть розпалити вогник цікавості до мистецтва?

✅ Занурення.

Цей метод допомагає налаштуватися на сприйняття прекрасного, дає змогу задіяти відчуття й сприйняття дітей: аналіз, синтез, порівняння, продукування ідей, пошук аргументів тощо. А ще — допомагає навчити дітей висловлювати свої емоції, думки. Як його реалізувати?

💡Зробіть «чарівну баночку». Для цього прозору пластикову баночку наповніть паєтками, блискітками та водою. Щільно закрийте банку кришкою. Увімкніть релаксаційну музику.

💡Повідомте дітям, що зараз вони будуть чарівниками та створять казкову розповідь, відповідаючи на ваші запитання.

Наприклад: як ви думаєте, які пісні співає море? про що говорять між собою квіти?

💡 Запропонуйте дитині, яка відповідає на запитання, потрусити «чарівну баночку» й помилуватися, як опускаються і кружляють у ній «чарівні предмети».

✅ Педагогічна провокація.

💡Створюйте ситуації, які провокували б зіткнення інтересів, потреб дітей; виникнення певної проблеми, яку не можна ігнорувати. Цей метод забезпечує активність дитини, спонукає висловлювати думки, передбачення й формує критичне мислення.

Провокація передбачає: уточнення проблеми — визначення суті конфлікту — момент власної оцінки — пошук можливих рішень разом із дорослим — аналіз зробленого вибору. Приклад ситуації: «Я думаю, що на цій картині художник

зобразив песика, що злякався. А ти як думаєш? Чи сильно він злякався? З чого це видно? Поясни свою відповідь».

💡Запитання. В основі методу — шість журналістських запитань: «Хто?», «Що?», «Де?», «Коли?», «Чому?», «Як?». На них діти здатні легко відповісти. Саме ці запитання спонукають дітей до розміркування, пошуку точної відповіді.

Наприклад, розглядаючи сюжетну картину із зображенням квітів, поцікавтеся: «Якби ти був / була квіткою, то якою

за вдачею, за кольором? Що може статися з квіткою в природі через день, а що з нею було вчора?».

💡 Щоб допомогти дітям знайти відповідь на запитання, звертайтеся до їхнього досвіду, вчіть поважати думку інших, критично мислити.

Посилання:

https://drive.google.com/.../1puluVPRMf5ZNrGStorq.../view...

Наведено із порадника для вихователів і батьків Ірини Терещенко «Корисні активності для дітей у дитсадку та вдома», розробленого в межах проєкту UNICEF Ukraine «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні», який реалізувала ВГО "Асоціація працівників дошкільної освіти".

Джерело: ВГО "Асоціація працівників дошкільної освіти"


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора