Нові деталі про “Мрію” від Федорова: етапи “виходу в світ” та корисні функції для вчителів, учнів і батьків
Застосунок “Мрія” автоматизує роботу педагогів. Зокрема, вчителі в додатку зможуть:
- додавати домашнє завдання й виставляти оцінки;
- користуватися бібліотекою контенту;
- планувати робочий день;
- спілкуватися з учнями й батьками.
Крім того, у застосунок планують додати штучний інтелект.
Про це у своїй колонці для порталу “РБК-Україна” розповів Віце-прем’єр-міністр України з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій та міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
За його словами, Україні необхідно сформувати систему освіти, яка здатна розвивати людський капітал, просувати націю до іншого рівня ВВП й рівня розвитку. Утім, на створення ідеальної системи може піти 20–40 років, яких в України немає.
“Тому потрібно в режимі реального часу розуміти:
- як працюють певні програми в освіті;
- який результат дає навчання вчителів;
- як почуваються діти в школі тощо.
Щоб знайти відповіді на ці запитання, ми запускаємо проєкт “Мрія””, – пояснив міністр.
Як розповів Михайло Федоров, на першому етапі впровадження застосунку учні, вчителі та батьки із 40 пілотних закладів освіти перевірять, як працює додаток – від авторизації до заповнення журналів, сповіщень і аналітики досягнень.
Далі 58 тренерів “Мрії” допоможуть вчителям підготуватися до нового навчального року. Вони, зокрема:
- проведуть у школах тренінги;
- змоделюють для освітян ситуації, які можуть виникнути в процесі навчання;
- нададуть відповіді на всі запитання, які турбують учителів.
Після цього “Мрію” зможуть використовувати всі школи України.
“Ми хочемо створити настільки зручний і віральний продукт, що школи почнуть конкурувати за швидкість упровадження “Мрії””, – додав міністр.
Він також наголосив, що проєкт згодом планують масштабувати на всі ланки освіти: від дошкілля до університетів. Крім того, додаток також хочуть зробити доступним для всіх “людей, які підтримують концепцію навчання протягом життя”.
За його словами, для дітей у застосунок додали:
- цифровий освітній документ Мрія-ID;
- бібліотеку контенту;
- план дня й багато іншого.
Для вчителів, як розповів Михайло Федоров, “”Мрія” стане можливістю позбутися бюрократії”. У застосунку освітяни, наприклад, зможуть:
- просто й зручно виставляти оцінки;
- давати зворотний зв’язок учням;
- відмічати відвідування учнів;
- додавати домашні завдання;
- користуватися бібліотекою контенту;
- планувати робочий день;
- спілкуватися з батьками в чатах.
Міністр також додав, що завдяки “Мрії” батьки зможуть легше й швидше залучатися в навчання дітей, а також орієнтуватися в їхніх досягненнях і сильних сторонах.
“І загалом краще розуміти своїх доньок і синів не лише через оцінки, а й через софт-скіли”, – резюмував він.
Крім того, за словами Михайла Федорова, зараз Україна консультується з найбільшими компаніями в сфері штучного інтелекту (Open AI, Microsoft та Palantir, спеціалістами EPAM Global) про можливості впровадження ШІ в додаток.
“Наприклад, ШІ розуміє, які компетентності вдаються дитині найкраще, який неформальний контент вона обирає і чим цікавиться. Система аналізуватиме й рекомендуватиме освітні можливості”, – пояснив міністр.
Він також додав, що “”Мрія” – це не просто застосунок чи вебпортал, це зміни змісту освіти”. Адже, завдяки їй можна буде зрозуміти:
- як впроваджуються стандарти;
- які оцінки отримують діти з окремих предметів у розрізі регіонів тощо.
“Отримуватимемо фідбек і розумітимемо, що варто покращити. А потім аналізуватимемо результати й на їх основі ухвалювати ефективні управлінські рішення. […] Коли ми почнемо впроваджувати зміни й будуть відчутні результати, інші країни цікавитимуться нашим досвідом, а “Мрія” стане важливим компонентом будь-якої освітньої реформи у світі. Інші держави захочуть зробити щось подібне в себе”, – резюмував Михайло Федоров.
Джерело: НУШ