Корисна інформація для фахівців
До уваги вчителів закладів загальної середньої освіти, вчителів-логопедів, дефектологів, практичних психологів, які працюють зі здобувачами початкової освіти з особливими мовленнєвими потребами!
• Рібцун Ю. В. Алгоритмізація роботи з учнями з особливими мовленнєвими потребами на уроках української мови. Scientific Collection «InterConf+». №49(217) : with the Proceedings of the 10th International Scientific and Practical Conference «Theory and Practice of Science: Key Aspects» (September 19-20, 2024; Rome, Italy) / comp. by LLC SPC «InterConf». Rome: Dana, 2024. Р. 99-116. URL: https://lib.iitta.gov.ua/742472
• Рібцун, Ю. В. Вивчення праксичних функцій молодших школярів з особливими мовленнєвими потребами. Особлива дитина: навчання і виховання. 2021. № 3 (103). – С. 49-55. URL: https://lib.iitta.gov.ua/726830/; продовження: https://lib.iitta.gov.ua/728885/
• Рібцун Ю. В. Використання АРТ-терапії у логокорекційній роботі з дітьми з особливими мовленнєвими потребами. Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти : зб. матеріалів VІ Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. (Вінниця, ВДПУ імені Михайла Коцюбинського, 6-7 липня 2022 р.) / за ред. Н. О. Пахальчук; О. П. Демченко; Вінницький держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського, ф-т дошк. і початк. освіти ім. В. Волошиної. Вінниця: ТОВ «МеркьюріПоділля, 2022. Вип. 11. С. 428-431. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/731993
• Рібцун Ю. В. Використання логопсихосинергетичного підходу у задоволенні особливих мовленнєвих потреб. Věda a perspektivy. № 1(. 2022. С. 164-175. URL: https://lib.iitta.gov.ua/729772/
• Рібцун Ю. В. Використання морфонологічних знань у навчанні дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Засоби і прийоми, які сприяють розвитку й комунікації педагогів та дітей з особливими освітніми потребами : матеріали Всеукр. наук.-пед. підвищення кваліфікації, 30 січня – 12 березня 2023. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2023. С. 82-85. URL: https://lib.iitta.gov.ua/734850
• Рібцун Ю. В. Дитина з порушенням інтелектуального розвитку в інклюзивному класі. Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної та інклюзивної освіти: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції 9 листопада 2021 р. / за ред. Т. О. Докучиної, О. І. Дмітрієвої. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. С. 214-217. URL: https://lib.iitta.gov.ua/728853/
• Рібцун Ю. В. Діти з порушеннями писемного мовлення в Новій українській школі. Освіта, наука та культура України в світі: мобільність, глобалізація, інклюзія : зб. тез Міжнар. наук.-практ. симпозіуму (23-24 серпня 2022 р.) за заг. ред. З. П. Ленів. Львів, 2022. С. 243-248. URL: https://www.researchgate.net/.../384675475_Diti_z...
• Рібцун Ю. В. До питання створення універсальних освітніх програм для дітей з особливими мовленнєвими потребами. Особлива дитина: навчання і виховання. 2021. № 3 (103). С. 49-55. URL: https://lib.iitta.gov.ua/726830/ ; продовження: https://lib.iitta.gov.ua/728885/
• Рібцун Ю. В. Використання АРТ-терапії у логокорекційній роботі з дітьми з особливими мовленнєвими потребами. Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти : зб. матеріалів VІ Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. (Вінниця, ВДПУ імені Михайла Коцюбинського, 6-7 липня 2022 р.) / за ред. Н. О. Пахальчук; О. П. Демченко; Вінницький держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського, ф-т дошк. і початк. освіти ім. В. Волошиної. Вінниця: ТОВ «МеркьюріПоділля, 2022. Вип. 11. С. 428-431. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/731993
• Рібцун Ю. В. Використання логопсихосинергетичного підходу у задоволенні особливих мовленнєвих потреб. Věda a perspektivy. № 1(. 2022. С. 164-175. URL: https://lib.iitta.gov.ua/729772/
• Рібцун Ю. В. Використання морфонологічних знань у навчанні дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Засоби і прийоми, які сприяють розвитку й комунікації педагогів та дітей з особливими освітніми потребами : матеріали Всеукр. наук.-пед. підвищення кваліфікації, 30 січня – 12 березня 2023. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2023. С. 82-85. URL: https://lib.iitta.gov.ua/734850
• Рібцун Ю. В. Дитина з порушенням інтелектуального розвитку в інклюзивному класі. Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної та інклюзивної освіти: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції 9 листопада 2021 р. / за ред. Т. О. Докучиної, О. І. Дмітрієвої. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. С. 214-217. URL: https://lib.iitta.gov.ua/728853/
• Рібцун Ю. В. Діти з порушеннями писемного мовлення в Новій українській школі. Освіта, наука та культура України в світі: мобільність, глобалізація, інклюзія : зб. тез Міжнар. наук.-практ. симпозіуму (23-24 серпня 2022 р.) за заг. ред. З. П. Ленів. Львів, 2022. С. 243-248. URL: https://www.researchgate.net/.../384675475_Diti_z...
• Рібцун Ю. Заїкання: підтримка дитини з особливими мовленнєвими потребами в освітньому середовищі. К. : ФОП Цибульська В. О., 2023. 272 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/738529/
• Рібцун Ю. В. Засвоєння граматичної категорії відмінка школярами із тяжкими порушеннями мовлення. International scientific conference «Modern European psychological and pedagogical education. The development of a creative learning environment» : conference proceedings, October 8–9, 2021. Łódź, the Republic of Poland : «Baltija Publishing». 2021. Р. 158-162. URL: https://lib.iitta.gov.ua/728263/
• Рібцун Ю. В. Засвоєння правил переносу слів молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення. Інноваційні наукові дослідження у галузі педагогіки та психології: матер. Міжнар. наук.-практ. конф. (11-12 лют., м. Запоріжжя). Запоріжжя : Класичний приватний університет, 2022. С. 135−138 URL: https://lib.iitta.gov.ua/730157/
• Рібцун Ю. В. Засвоєння теми «Правила вживання апострофа» учнями з особливими мовленнєвими потребами. Вісник науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки «Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика» : матер. 10-ої Всеукр. наук.-практ. конф. (28 берез. 2024 р.). Вип. 10. Умань : Візаві, 2024 р., С. 151-154. URL: https://lib.iitta.gov.ua/740293
• Рібцун Ю. В. Здобувачі початкової освіти з особливими мовленнєвими потребами: взаємозв’язок когнітивної та мовленнєвої сфер. Сучасні теоретичні й прикладні контексти спеціальної та інклюзивної освіти : зб. тез доповідей IV Всеукр. наук.-практ. конф. (16-19 травня 2024 р., Луцьк). С. 212-216. URL: https://www.researchgate.net/.../384675122_Zdobuvaci...
• Рібцун Ю. В. Здобувачі початкової освіти з особливими мовленнєвими потребами крізь призму розвитку різномодальних каналів сприймання. Формування життєвої компетентності осіб з особливими освітніми потребами в системі позашкільної, спеціальної та інклюзивної освіти: зб. наук. пр. (до 220-ї річниці з дня заснування університету). Х. : ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2024. С. 158-161. URL: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/14967
• Рібцун Ю. В. Концептуально-теоретичні основи корекційно-розвивальної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Development trends in special and inclusive education in the context of the European dimension: theory and practice: Scientific monograph. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2024. Р. 189-204. URL: https://lib.iitta.gov.ua/742287
• Рібцун Ю. В. Логопсихокомпенсаційна робота з молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення. Педагогіка XXI століття: сучасний стан та тенденції розвитку : колект. монографія : у 2 ч. Ч. 2 / відп. за вип. О. Є. Карпенко. Львів-Торунь : Ліга-Прес, 2021. С. 886-915. URL: https://lib.iitta.gov.ua/729593/
• Рібцун Ю. В. Логопедія. Логопсихологія. Понятійно-термінологічний словник. URL: https://lib.iitta.gov.ua/731696
• Рібцун Ю. В. Метафоричні асоціативні карти як засіб розвитку психо-мовленнєвої діяльності дітей з функціонально-мовленнєвими труднощами. Освіта осіб з особливими потребами в умовах миру і війни : матеріали ІХ Міжнар. конгресу з спец. педагогіки та психології. К. : ІСПП, 2023. С. 423-428. URL: https://lib.iitta.gov.ua/737480
• Рібцун Ю. Мистецька освітня галузь. Стандартизація навчально-методичного забезпечення навчання молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення: навч.-метод. посіб. / Е. Данілавічютє, Л. Трофименко, В. Ільяна, Ю. Рібцун, З. Мартинюк, Г. Грибань. Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2021. С. 521-621. URL: https://lib.iitta.gov.ua/730924
• Рібцун Ю. В. Набуття морфологічних знань здобувачами початкової освіти з особливими мовленнєвими потребами. Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика : матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції (Харків, 16 – 18 березня 2023 р.) / Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди. Х. : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2023. С. 374-377. URL: https://lib.iitta.gov.ua/735405
• Рібцун Ю. В. Нейрофізіологічні аспекти порушень писемного мовлення у молодших школярів із заїканням. Current issues of science, prospects and challenges: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the II International Scientific and Theoretical Conference (Vol. 3), June 10, 2022. Sydney, Australia: European Scientific Platform. С. 20-23. URL: https://lib.iitta.gov.ua/730794
• Рібцун Ю. В. Особливості використання прийменникових конструкцій школярами із тяжкими порушеннями мовлення. Modern educational space: Conferece Proceeding, October 22, 2021. Leipzig: Baltija Publishing. P. 79-83. URL: https://lib.iitta.gov.ua/729331
• Рібцун Ю. Психолінгвістичні дидактичні технології діагностики та активізації пізнавального розвитку молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення (розділ VI). Психолінгвістичні дидактичні технології діагностики і подолання мовленнєвих порушень у молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення : навч.-метод. посіб. / Е. Данілавічютє, Л. Трофименко, В. Ільяна, Ю. Рібцун, З. Мартинюк, Г. Грибань. Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2021. С. 698-846. URL: https://lib.iitta.gov.ua/730619
• Рібцун Ю. В. Психологічні аспекти навчально-виховної роботи з молодшими школярами з когнітивною недостатністю. Горизонти освітньої інклюзії: витоки становлення, сучасний стан, перспективи розвитку : зб. тез доповідей наук.-метод. семінару (29 вересня – 1 жовтня 2022 р., м. Луцьк) / за заг. ред. проф. І. Б. Кузави. Луцьк, 2022. С. 101-106; https://www.researchgate.net/.../384675311_Psihologicni...
• Рібцун Ю. В. Психолого-педагогічний супровід дітей із заїканням. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: А. В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Т. 2. Вип. 79. Запоріжжя : КПУ, 2021. С. 72-76. URL: https://lib.iitta.gov.ua/729509/
• Рібцун Ю. В. Роль сукцесивних і симультанних факторів у психомовленнєвому розвитку дітей. Сучасні аспекти модернізації науки: стан, проблеми, тенденції розвитку: матер. XIX Міжн. наук.-практ. конф. / за ред. І. В. Жукової, Є. О. Романенка. Вільнюс : ГО «ВАДНД», 2022. С. 280-284. URL: https://lib.iitta.gov.ua/730204/
• Рібцун Ю. В. Соціогуманітарний простір сучасної освіти дітей з особливими мовленнєвими потребами. Березневий науковий дискурс 2024 «Детермінанти посилення ролі освіти у повоєнному відновленні України» : зб. матер. ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. для освітян (м. Київ, 29 берез. 2024 р.). Чернігів : ГО «Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій», 2024. С. 126-129. URL: https://lib.iitta.gov.ua/740527
• Рібцун Ю. В. Сучасне програмно-методичне забезпечення Нової української школи в умовах інклюзії. Інновації в сучасній освіті: український та світовий контекст : матеріали Міжн. наук.-практ. конф., (Тернопіль, 09-10 черв., 2022) [ред. кол. : В. М. Черняк (відп. ред.) та ін.]. Тернопіль : Вид. центр ТОКІППО, 2022. – С. 55-57. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/730899
• Рібцун Ю. Технологічна освітня галузь. Стандартизація навчально-методичного забезпечення навчання молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення: навч.-метод. посіб. / Е. Данілавічютє, Л. Трофименко, В. Ільяна, Ю. Рібцун, З. Мартинюк, Г. Грибань. Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2021. С. 274-339. URL: https://lib.iitta.gov.ua/730925
• Рібцун Ю. В. Учні початкових класів із тяжкими порушеннями мовлення: навчання та розвиток : навч.-метод. посіб. Львів : Світ, 2020. 264 с. : іл. https://lib.iitta.gov.ua/730353/
• Рібцун Ю. В. Філософсько-теоретичні та практичні аспекти етики роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в закладах освіти. Інклюзивна освіта: ідея, стратегія, результат : матер. ІV Всеукр. міждисципл.наук.-практ. конф. (м. Тернопіль, 25 квітня 2024 р.). Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2024. С. 265-269. URL: https://lib.iitta.gov.ua/741849
• Рібцун Ю. В. Формування міжпівкульної взаємодії у дітей із заїканням. Interdisciplinary research: scientific horizons and perspectives: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the III International Scientific and Theoretical Conference (Vol. 2), May 6, 2022. Vilnius, Republic of Lithuania: European Scientific Platform. С. 121-125. URL: https://lib.iitta.gov.ua/730405/
• Рібцун Ю. В. Формування міжпівкульної взаємодії як засіб психо-мовленнєвого розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями. Теорія і практика спеціальної педагогіки та психології : зб. наук. пр. Вип. 11 / за ред. О. В. Чеботарьової, І. В. Гладченко. К., 2023. С. 101-113. URL: https://lib.iitta.gov.ua/734812
• Рібцун Ю. В. До питання створення універсальних освітніх програм для дітей з особливими мовленнєвими потребами. Особлива дитина: навчання і виховання. 2022. № 1 (105). С. 53-68. URL: https://lib.iitta.gov.ua/730169/
Джерело: Юлия Рибцун
Деонтологія інклюзивної освіти
Деонтологія інклюзивної освіти
Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Оксана Самороковська
Першоджерело: https://mon.gov.ua/ua/prosto-pro-inklyuzivnu-osvitu/infografiki
Першоджерело: https://mon.gov.ua/ua/prosto-pro-inklyuzivnu-osvitu/infografiki
Як міська влада і заклади освіти Києва готуються до виходу з карантину
Якщо Ви вчитель інклюзивного класу закладу загальної середньої освіти, і працюєте з учнями, які мають особливі освітні потреби, фахівці Інклюзивно-ресурсних центрів міста Києва підготували для Вас корисні поради щодо організації навчального процесу в дистанційному форматі, враховуючи індивідуальні потреби та можливості учнів.
Фахівці Інклюзивно-ресурсних центрів м. Києва рекомендують