Сьогодні говоримо про надзвичайно важливу та актуальну тему - що має вміти дитина у віці від 1 до 3 років?
Кожен малюк - це маленький всесвіт, що розвивається у своєму темпі. Звичайно це індивідуальність зі своїми досягненнями та поразками, адже не все нам вдається з першого разу. Звичайно, всі батьки хочуть, щоб їх дитина раніше почала повзати, сидіти, ходити, говорити, розрізняти кольори, дотримуватись правил поведінки та володіти навичками самообслуговування. Особливо, коли в родині є старша дитина яка в цей вік вміла значно більше. Існують певні критерії розвитку дітей на які можна орієнтуватися, щоб краще розуміти актуальний розвиток дитини.
Важливо вміти підбирати активності та ігри для дітей, які б ефективно повертали їх у комфортний стан та зафарбовували б зображену вище на схемі «ящірку» в зелений колір. Необхідно враховувати потребу дітей у спонтанності та грі та обирати відповідні способи, які б відповідали фізичному та психологічному віку. Дуже часто діти виглядають фізично дорослішими, ніж є їхні психологічні потреби. Різноманітні ігри цікаві як для малюків, так і для підлітків. Нам, дорослим, також буває цікаво погратися. Та не завжди для цього є час та можливості. Спільні з дітьми забавляння є найкращим способом розвинути прив’язаність та відрегулювати емоційний стан дитини.
Розроблено на сайті Canva (з використанням матеріалів порадника для батьків "Батьківські навички. Підтримка дітей у подоланні стресів").
Вправляємо в умінні розрізняти й називати цифри, порівнювати їх, визначати кількість. Яскрава наочність допоможе дитині краще засвоїти матеріал.
Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Афанасьєва Наталія
Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова Аліна.
Четвертий блок завдань для дистанційної корекційної роботи з особами з особливими освітніми потребами, який розробила фахівець (консультант) ІРЦ №1, Афанасьєва Наталія.
Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова Аліна (розроблено з використанням матеріалу С. Богданова, О. Залеської).
Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова Аліна
Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова Аліна
Потрясіння, які переживає українське суспільство протягом останнього часу, вкрай складна політична та економічна ситуація, довготривале збройне протистояння породжують ряд негативних психологічних факторів, люди поводяться та почуваються по-різному. Але найбільш беззахисними та безпомічними є діти. Своєчасне виявлення порушень в емоційно-вольовій сфері та набуте вміння керувати емоціями у дитячому віці є однією з умов формування повноцінного члена суспільства у дорослому житті.
Більшість спеціалістів, які вивчають проблему навчання та виховання дошкільників та молодших школярів, наголошують на тому, що на цей момент все більше і більше зростає відсоток тривожних дітей та дітей, які відчувають різного характеру страхи.
Варто відрізняти тривогу від тривожності. Якщо тривога – це епізодичні прояви занепокоєння, хвилювання дитини, то тривожність є стійким станом.
Пропонуємо вправи, які допоможуть створити умови для того, щоб знімати у дітей емоційне і тілесне напруження й у такий спосіб долати страхи й знижувати тривожність.
Пропонуємо Вам третій блок завдань для дистанційної корекційної роботи з особами з особливими освітніми потребами, який розробила фахівець (консультант) ІРЦ №1, Афанасьєва Наталія.
Як допомогти дитині впоратися зі своїми емоціями та почуттями? Найголовніше правило дати можливість проживати їх. Дозвольте дитині проявляти свої почуття: бути щасливим, радіти, сумувати, плакати, горювати. Це дає дитині можливість пережити ту ситуацію ті емоції, які відбуваються з нею. Пропонуємо підбірку вправ (розроблену з використанням матеріалу С. Богданова, О. Залеської).
Фахівець(консультант)ІРЦ №1, Степова Аліна
Як підготувати дитину до вашого від’їзду? Сьогодні це одна з найактуальніших тем (матеріал розроблений з використанням методичного посібника "Психосоціальна підтримка в кризовій ситуації?" С. Богданов, О. Залеська).
Фахівець(консультант)ІРЦ №1, Степова Аліна
Пропонуємо Вам скористатись наступним блоком завдань для дистанційної корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, який розробила Афанасьєва Наталія.
Існують однозначні докази, що діти можуть пережити біль втрати в оточенні любові й турботи. Найголовніше — слухати дитину. Якщо ми дійсно прислухаємося до дітей, вони розкажуть нам про все, що їм потрібно.
Нижче у формі пам'ятки ви знайдете основні рекомендації, як поводитися з дитиною, яка втратила близьку людину.
Матеріал розроблений з використанням методичного посібника "Психосоціальна підтримка в кризовій ситуації?" С. Богданов, О. Залеська.
Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова А.С.
Шановні батьки та спеціалісти! Пропонуємо Вам скористатись блоком завдань для дистанційної корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, який розробила Афанасьєва Наталія.
Розроблено з використанням матеріалів та платформи Canva
Фахівець (консультант) ІРЦ №1,Світлана Скаковська
Дорослі рідко серйозно сприймають дитяче малювання, вважаючи його звичним способом розважити дитину. Однак психологи довели, що саме зображувальна діяльність посідає важливе місце у психічному розвитку дитини та містить у собі глибокий психологічний зміст. Видатний психолог Лев Виготський розглядав дитячий малюнок як унікальну цінність, своєрідний «зліпок почуттів».
Дидактична гра розширює кругозір, розвиває логіку, вчить групувати предмети за певною ознакою. У грі хтось або щось з явною відмінністю від інших елементів набору. Потрібно визначити найсуттєвішу ознаку, загальну для всіх об’єктів, крім одного.
Питання про те, ким буде дитина в майбутньому хвилює мам і тат з народження малюка. Вони вдивляються у ще маленьке личко і намагаються зрозуміти на кого немовля буде схоже, що йому буде подобатися. Коли дитина дорослішає їй починають ставити запитання «Ким ти хочеш стати?» та «Ким бажаєш працювати?». Дитина, яка раніше з цим не стикалася, лякається такого натиску і губиться у різноманітному світі професій. Обрати з моря професій ту саму, єдину і неповторну, буває дуже не просто. Здається, ти цікавишся усім: історичними розкопками та польотами в космос, науковими новинками та чудернацькими малюнками на сусідньому будинку. А як сильно ти любиш політати у хмарах, і описати складно. Пропоную трішки розважитися та повідгадувати дитячі загадки про професії. Виконання завдань сприятиме знайомству дітей зі світом професій, а також розширюватиме кругозір та розвиває абстрактне мислення, кмітливість. Загадки інтригують дітей та стимулюють їхню фантазію!
Розвиток логічного мислення – це дуже важливий та необхідний процес. Логічне мислення – це перш за все, це здатність мислити чітко та послідовно, не допускаючи протиріч у міркуваннях, і вміння знаходити логічні помилки.
Чому важливе логічне мислення? Тому, що воно приводить до правильного рішення без допомоги інтуїції та досвіду. Роблячи помилки та навчаючись на них, ми опановуємо правила логічного мислення й користуємось ними щодня. Це так звана інтуїтивна логіка, неусвідомлене використання законів логіки. Якщо постійно тренувати логічне мислення у дітей дошкільного віку, то можна навчити їх виділяти головне, порівнювати, аналізувати, класифікувати, зіставляти, знаходити ознаки подібності та відмінності в предметах, явищах, робити висновки, висловлювати своє ставлення до прочитаного чи прослуханого. Чим краще розвинута логіка, тим успішнішою може стати дитина. Активно розвиваючи логічне мислення, в майбутньому дитина з легкістю зможе зробити аналіз навколишньої дійсності, виявляти важливі моменти з великого обсягу інформації, розуміти причини та наслідки різних подій.
Онлайн-заняття фахівця (консультанта) Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району м. Києва. Платформа Zoom.
«Мур-мур-терапія»
Мета: зняття напруги, розвиток творчої уяви, розвиток зорового сприймання, фантазії, творчих здібностей, навичок малювання та розвиток дрібної моторики. Мистецтво – це чудова можливість для малюка «відкритися», поділитися своїми емоціями та страхами. Арт-терапія допомагає віднайти душевну гармонію. Сьогодні ми малювали такого маленького котика. Адже котиків усі люблять, особливо дітки! Вони заряджають позитивом, енергією та підіймають настрій. Намалюйте з дитинкою такого котика та заряджайтеся позитивною енергією!
Онлайн-заняття фахівця (консультанта) Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району м. Києва. Платформа Zoom.
"Барвистий содовий вулкан"
Мета: експериментально-дослідницька діяльність сприяє формуванню у дітей пізнавального інтересу, розвиває спостережливість, розумову діяльність, розвиває мислення, логіку. Починаємо! Беремо банки або склянки, різного кольору фарби, миючий засіб для посуду, оцет, соду. На таці встановіть баночки. У ємність влийте миючий засіб, потім додайте фарбу, гуаш або інший барвник, соду. Все ретельно перемішайте. Потім вливаємо оцет, що викличе реакцію нейтралізації і, власне, виверження вулкана. Будьте готові до того, що сода, оцет скоро в будинку закінчаться, тому що діти обожнюють експериментувати. Це швидко і весело!
Онлайн-заняття фахівця (консультанта) Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району м. Києва. Платформа Zoom.
Музикограма на музичну композицію «Турецький марш» В. А. Моцарта
Мета: вчити дитину уважно слухати музику, відчувати зміну куплетів, розвивати музичний слух, дрібну моторику, увагу.
Музично-дидактична гра для дітей середнього дошкільного віку. Музикограма до пісні "Ми маленькі квіточки"
(муз. В.В. Лисенко, сл. Г.В.Лисенко)».
Мета: розвивати у дитини не лише відчуття ритму, а й поєднувати в собі три основних складових: активізувати увагу дитини до слухання музичного твору, зосереджуватися на ритмічному малюнку твору за допомогою рухової активності пальчиків.
Хід гри:
1.Дитина уважно слухає пісеньку.
2.Разом з дитиною повільно проплескуємо мелодію пісні.
3.Готуємо музикограму. Проспівуючи в слух пісню, дитина повільно веде пальчиком по музикограмі.
4.Після цього – разом намагаємось виконати пісеньку по музикограмі під музичний супровід.
Через музику ми можемо впливати на середовище в якому знаходимось і принести у свою домівку часточку радості, гарного настрою й тепла!
Розробка схеми-малюнка музикограми: фахівець (консультант) Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району м. Києва Скаковська С.В.
Онлайн-заняття фахівця (консультанта) Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району м. Києва. Платформа Zoom.
Портрет "Бойового гусачка"
Усі, мабуть, чули про наших бойових гусачків. На нашому занятті ми спробували долати страх та тривогу, пограли в казку і намалювали бойового гусачка-захисника. Алгоритм казки дуже простий:
1. Проговоримо страх, який дитині заважає, а потім нехай бойовий гусачок допоможе нам його подолати. Як саме це зробити, питаємо в дитини.
2. Можна розіграти сюжет чи зробити будь-яку творчу дію з образом страху. Наприклад, ось варіант: взяти страх у полон та покласти його в мішечок з паперу. Але краще запропонувати дитині створити свій сценарій розвитку подій. "Твій страх бойовий гусачок використає для сміливості."
Варто вислухати дитину та мінімізувати свій вплив у творчий процес.
(Терапевтична вправа від Вікторії Назаревич "Оживляємо з дітьми сучасні легенди війни").
Презентація фахівця (консультанта) Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району м. Києва Скаковської С.В
Вчимося підбирати співзвучні слова усно за картинками. Знайдіть риму, що «заховалась» у самому предметі. Такі творчі ігри стимулюють розумову активність дитини та розвивають творчу фантазію. Спробуйте придумати з дитиною схожі речення самостійно.
Успіхів і гарного настрою!
Матеріал розроблений з використанням методичного посібника "Психосоціальна підтримка в кризовій ситуації?" С. Богданов, О. Залеська.
Фахівець (консультант) ІРЦ №1, Степова А.С.
Стрес і тривога постійно супроводжують нас у воєнні дні, тому наше тіло відчуває постійну напругу. Будь-яка фізична активність допомагає знизити емоційну і фізичну напругу, розслабитися та краще відчути своє тіло.
Пропонуємо вправи для фахівців та батьків, які можна використовувати для індивідуальної та групової роботи з дітьми (матеріал розроблений з використанням методичного посібника "Психосоціальна підтримка в кризовій ситуації?" С. Богданов, О. Залеська).
Форма предметів є однією з основних властивостей, яка надає дитині уявлення про навколишній світ. Знання фігур необхідне для розвитку логічного, просторового мислення та розвитку математичних здібностей. Тому для батьків і педагогів є дуже важливим вчасно почати знайомство дитини з геометричними фігурами. У віці 2-3 років малюк вже готовий до вивчення простих форм як круг, квадрат, трикутник, прямокутник, ромб та овал, а наша дидактична гра «Геометричні фігури» допоможе вам у процесі навчання. Веселі та яскраві ігрові завдання з назвами геометричних фігур допоможуть запам’ятати як виглядає кожна фігура, а також навчать відрізняти їх. Щоб нові знання легко засвоювалися і у дитини не виникала плутанина, почніть навчання з якоїсь однієї форми, і тільки після того, як малюк добре її запам’ятає переходьте до вивчення наступної форми.
Бажаємо успіхів у навчанні! (Фахівці ІРЦ №1: Н. Афанасьєва, С. Козак)
Багато дітей із розладами спектру аутизму добре навчаються візуально, їм подобаються соціальні історії.
Соціальні історії – це представлення певної ситуації, події або діяльності у короткому описі, який включає інформацію, що можна очікувати в такій ситуації і чому. Така історія допомагає дитині зрозуміти, що можна побачити або пережити в якомусь конкретному випадку. Вона допоможе дитині навчитись правильній поведінці на дитячому майданчику, в магазині, у лікарні, у садочку або школі, а також в багатьох інших ситуаціях, в які дитина може потрапити. Це можуть бути різноманітні історії, які навчать «як і коли мити руки», «як пояснити, що мені боляче», «що робити коли я злюсь» і багато іншого.
Як соціальні історії допомагають дітям?
Соціальні історії надають інформацію буквально, дуже конкретно, що може поліпшити розуміння дитиною раніше неоднозначних і складних для нього/неї ситуацій;
Соціальні історії допомагають зрозуміти послідовності (що за чим йде) і виконання діяльності (планування і організація);
Надають інформацію про те, що може статися в конкретній ситуації;
За допомогою соціальних історій Ви можете допомогти структурувати поведінку і спосіб мислення дитини, і знизити рівень його тривожності.
Приклад соціальних історій від практичних психологів ІРЦ (Афанасьєвої Н., Степової А.) - Посилання
Сьогодні говоримо про надзвичайно важливу та актуальну тему - що має вміти дитина у віці від 1 до 3 років?
Кожен малюк - це маленький всесвіт, що розвивається у своєму темпі. Звичайно це індивідуальність зі своїми досягненнями та поразками, адже не все нам вдається з першого разу. Звичайно, всі батьки хочуть, щоб їх дитина раніше почала повзати, сидіти, ходити, говорити, розрізняти кольори, дотримуватись правил поведінки та володіти навичками самообслуговування. Особливо, коли в родині є старша дитина яка в цей вік вміла значно більше. Існують певні критерії розвитку дітей на які можна орієнтуватися, щоб краще розуміти актуальний розвиток дитини.